Chcete ostať zdravý v každom veku? Toto by ste mali vedieť!

šťastní seniori

Život po päťdesiatke so sebou prináša zdravotné problémy, ktoré vás môžu spomaliť. (Zdroj: Freepik/pressfoto)

Po dovŕšení päťdesiatky si vaše telo vyžaduje osobitnú pozornosť, ktorú mu musíte venovať, aby vaše zdravie fungovalo tak, ako má. V tomto článku vám prinášame zopár užitočných rád, ktoré vám s tým pomôžu.

Vek 50 rokov

V nasledujúcich rokoch by ste mali absolvovať niekoľko preventívnych testov, ak ste tak ešte neurobili. Patrí medzi ne kolonoskopia, test hustoty kostí a pre ženy aj Pap ster a mamografia. Muži by mali so svojím lekárom prediskutovať preventívne vyšetrenie rakoviny prostaty. Mali by ste si byť vedomí vašich zdravotných rizík a vedieť, ako predchádzať a liečiť vaše ochorenia. Dôležité je taktiež zlepšiť si svoju kondíciu či celkovo váš životný štýl. Centrum pre kontrolu chorôb (CDC) odporúča dospelým od 18 – 64 rokov aspoň 150 minút mierneho aeróbneho cvičenia týždenne. Snažte sa veľa nesedieť, nekonzumovať alkoholické nápoje a nefajčiť.

Vek 60 rokov

Vo veku 60 rokov by ste mali venovať osobitnú pozornosť svojmu sexuálnemu zdraviu. Problémy s prostatou u mužov alebo príznaky spojené s menopauzou u žien môžu spôsobiť neuspokojivý sexuálny život. Udržanie dobrej kondície je stále nevyhnutné, no dbajte na to, aby ste prispôsobili svoju fitness rutinu vašej aktuálnej kondícii, nech sa vyhnete zraneniam. Venujte sa hlavne zlepšeniu sily, flexibility a vytrvalosti. Nezabúdajte na svoje srdce a na udržiavanie duševnej pohody. Neliečená depresia, ktorá je u starších dospelých bežná, môže viesť k strate kvality života. Poznajte príznaky depresie a ak potrebujete pomoc, navštívte odborníka.

Vek 70 rokov

Pre obdobie po sedemdesiatke je typický úbytok hmotnosti – či už je spôsobený nesprávnou výživou alebo stratou svalstva. Výskumy ukazujú, že čím lepšie jete, tým dlhšie žijete, preto nezabudnite svojmu telu pravidelne doplňovať potrebné minerály a vitamíny. Aj v tomto veku je dôležitá aeróbna aktivita, silový tréning a starostlivosť o svoje duševné zdravie. Pre ľudí vo veku 70 rokov a viac sú časté riziká nárazového pitia či depresie, čomu by ste sa mali snažiť vyhnúť.


Plní elánu aj na Facebooku: Buďte v obraze a nenechajte si ujsť už žiadny zaujímavý článok

Zdroj: plnielanu.sk, seniornews.com

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close