Radíme, ako zatočiť s horúcimi nocami: Vďaka tomuto čudnému triku s pyžamom sa konečne vyspíte

spánok leto

Doprajte si kvalitný spánok aj v lete (Zdroj: GettyImages)

Určite to poznáte, po horúcom dni prišla horúca noc, a vy sa v posteli márne pokúšate zaspať. Hoci cítite únavu, len sa prehadzujete a spánok neprichádza. Tropické letné noci dávajú telu zabrať a ráno sa človek budí spotený a vyčerpaný. Poradíme vám jednoduché triky, ako zvládnuť noc aj v prípade, keď sa ortuť teplomera šplhá poriadne vysoko.

Príjemná klíma v spálni

Základom toho, aby sme sa dobre vyspali, je mať v spálni príjemnú klímu. Podľa odborníkov je ideálna teplota na spánok 18 až 24 stupňov. Ak je v spálni teplejšie, organizmus sa začne prehrievať a my sa budeme často budiť. Udržať prijateľnú klímu počas horúcich dní a nocí býva náročnejšie, no dá sa to. V prípade, že máme klimatizáciu, je dobré miestnosť vychladiť ešte pred spánkom a na noc ju vypnúť. Pri zapnutej klimatizácii by sme sa totiž mohli ráno zobudiť so stuhnutou šijou či prechladnutými krížami.

Ak klimatizáciu nemáme, mali by sme dôkladne miestnosť vyvetrať skoro ráno a neskoro večer, kedy býva vzduch chladnejší. Počas dňa treba okná pozatvárať, aby dnu neprúdil teplý vzduch a zatemniť ich žalúziami či roletami. Pri vetraní je tiež vhodné zavesiť na okno mokrú plachtu, vzduch sa tak príjemne ochladí.


Mohlo by vás zaujať: Stopnite potenie a prehadzovanie sa: Vyspite sa doružova aj počas letných nocí


Sprcha len vlažná

Mnohí si po horúcom dni dopriavajú pred spaním studenú sprchu. To však nie je dobré riešenie. Pri ľadovej sprche nútime organizmus produkovať teplo na zahriatie, a po chvíli nám tak bude opäť horúco. Lepšia je mierne teplá alebo vlažná voda.  A zabudnúť by sme mali na šúchanie uterákom. Ak sa neutrieme vôbec, telo sa bude príjemne chladiť osychaním.

S pyžamom do chladničky

Počas horúčav človek potrebuje mať na sebe čo najmenej oblečenia, niektorí si preto zvykli spávať „na Adama“. Ak spíte nahí a pri otvorenom okne, môže vás ľahko ofúknuť. Okrem toho, telo sa v počas noci potí a keď pot nevsakuje do pyžama, musíte častejšie prezliekať posteľnú bielizeň a čistiť matrace. Siahnite preto po ľahkom bavlnenom pyžame, ktoré odsaje pot a ochladí telo. Dobrú službu vám urobí aj saténové pyžamo. Skúste si ho pred spaním na chvíľu vložiť v igelitovom vrecúšku do chladničky – uvidíte, že sa vám bude zaspávať oveľa príjemnejšie.

Perinu odložte

Aj vy riešite, čím a či vôbec sa v lete zakrývať? Niektoré matrace a periny majú letnú a zimnú stranu – skontrolujte, či ich máte správne obrátené. Klasické periny v lete nie sú nutné, skôr využijete ľahkú deku, ktorú oblečiete do bavlnenej alebo saténovej obliečky. Dobre vám poslúži aj čistá plachta alebo samotná obliečka. Posteľ si môžete pred spaním ochladiť, ak do nej vložíte termofľašu s vodou, ktorú ste na pár hodín uskladnili v chladničke.


Mohlo by vás zaujať: Lepší spánok počas horúčav? Skúste egyptskú metódu, ryžu a či matrac na zemi


Na ťažké jedlá zabudnite

Či vám v noci bude horúco, závisí aj od toho, ako sa večer najete a čo budete konzumovať. Ťažkým jedlám z grilu sa vyhnite, zaťažia vaše trávenie, a to bude musieť namiesto oddychu pracovať na plné obrátky. Oveľa lepší je zeleninový šalát. Bude to znieť možno paradoxne, ale vhodné sú aj pikantné chilli papričky. Môže za to kapsaicín, ktorý sa v nich nachádza – ten posiela signál do mozgu, že je telo prehriate. Organizmus sa začne potiť, a tým sa telo bude zároveň ochladzovať.

S ohľadom na spomínané potenie je však vhodnejšie skonzumovať chilli v dostatočnom predstihu pred uložením do postele. Vo všeobecnosti by sme sa v horúčave mali vyhnúť kalorickým a sladkým jedlám, pozor aj na veľké množstvo bielkovín, kofeínu a alkoholu. Schladí vás naopak kokosové mlieko, uhorka či vlažný mätový alebo medovkový čaj.

Pár vychytávok:

  • Organizmus si rýchlo ochladíte, ak si na zápästia necháte niekoľko sekúnd tiecť studenú vodu. Potom si ruky len zľahka osušte a uložte sa do postele.
  • Ovlažovať si môžete aj ďalšie body na tele – členky, spánky, slabiny či krk. A nemusíte kvôli tomu behať do kúpeľne, stačí si pripraviť termofľašu so studenou vodou a tú si prikladať na spomínané miesta.
  • Dobrým pomocníkom je aj voda v rozprašovači. Keď sa v noci zobudíte a bude vám horúco, stačí si ňou postriekať tvár a krk.
  • Na ochladenie tiež môžete použiť gél s aloe vera. Vložte ho predtým do chladničky a studeným gélom si potrite spánky a zápästia.

Objavte ešte viac zaujímavých článkov, receptov a videí!

Zdroj: Plnielanu.sk

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close