Jednoduchý návod, ako schudnúť: Tu je plán ušitý na mieru – doslova!

diéta

thinkstockphotos.com

Zbaviť sa prebytočných kíl je vždy mimoriadne náročný proces, no ešte ťažší oriešok predstavuje návod na to, ako vylepšenú postavu vlastne dosiahnuť. Sčasti za to môže prebytok informácií v oblasti stravovania aj pohybových aktivít. Výživoví poradcovia sa totiž spolu fitnes trénermi často predbiehajú vo svojich odporúčaniach, ktoré podporujú mnohé celebrity. Tajomstvo úspechu pritom môže znieť celkom jednoducho – počúvať svoje telo.

Stavte na to, čo máte overené

Oddelená strava, Dukanova diéta, intervalový tréning, aerobik a mnohé ďalšie smery zhadzovania tukových zásob majú dostatok argumentov, prečo sú pre nás tým najlepším. Pravdou ale je, že tajomstvo chudnutia si každý z nás nosí vo vlastnej hlave. „Veľa ľudí nevie, ako schudnúť, pretože sa nič nenaučili o svojom tele a neprikladajú dôležitosť tomu, čo u nich fungovalo v minulosti,“ upozorňuje fitnes motivátorka Krista Scott-Dixon, Ph.D. V praxi to teda znamená, že ak radi beháte, mali by ste oprášiť bežecké tenisky. Ak ste schudli za pomoci čistých ovocných a zeleninových štiav, je na čase vytiahnuť mixér. Prečo sa však väčšina z nás vrhne na najnovší hit medzi diétami alebo čerstvý fitnes ošiaľ? „Chudnutie je biznis s vysokým ziskom. Aby sa vytvoril dopyt, spoločnosti sú nútené prinášať novinky a zábavu,“ vysvetľuje Krista.


Mohlo by vás zaujímať: Keď je mozog pod tlakom, siahame po jedle: Skoncujte s prejedaním raz a navždy!


Sústreďte sa iba na seba

Doprajte si dôkladný rozhovor s vlastným „ja“ a odpovedzte si na základné otázky. Cvičíte pre záplavu endorfínov alebo pre lepší pocit zo seba samého? Patríte k ranným vtáčatám alebo k nočným sovám? Aké je vaše najobľúbenejšie jedlo dňa? Až keď zistíte, k čomu prirodzene inklinujete, odhalíte svoje preferencie a silné stránky. Všetko si aspoň prvé týždne dôkladne zapisujte a budujte si detailný obraz o svojej osobe.

Netlačte na pílu

Aj dobrý plán na chudnutie môže vyjsť nazmar, pokiaľ nie je zostavený intuitívne. Ak neznášate ranné vstávanie, nenúťte sa do tréningu ešte pred začiatkom pracovnej doby v domnienke, že vás naštartuje. Máte odpor k čerstvému šalátu? Potom raw stravovanie zo surových potravín nebude pre vás tým pravým orechovým. Tajomstvom úspechu je robiť len zdravé rozhodnutia, ktoré sú vám prirodzené.


Mohlo by vás zaujímať: Potrebujete sa rýchlo dostať do formy? Bez mäsa idú kilá dole ako po masle!


Nebráňte sa rutine

Zabehnutý systém v oblasti výživy nemusí byť na škodu. Jedna z amerických štúdií zistila, že ženy, ktoré niekoľko dní po sebe jedli cestoviny so syrom, na konci týždňa prijali o 100 kalórií menej. Dôvod? Stratili o toto jedlo záujem. Samozrejme, nemusíte jesť každý deň to isté, aby sa vám obľúbené jedlo nakoniec sprotivilo. Pointa je v tom, že ak cez pracovné dni navštevujete stále tu istú obľúbenú reštauráciu s obedovým menu, nemusí to byť na škodu. Môžete si však vytvoriť aj celkom nové návyky. Spolu s polovičkou sa dohodnite, že budete večerať každý deň o 18.00 hod. Alebo si zadajte výzvu, že každý deň vyskúšate nový recept bez múky. Vašej fantázii sa medze nekladú a rutina neznamená automaticky nudu.

Približujte sa k svojmu cieľu

Vaše pozitívne návyky fungujú z určitého dôvodu – maximalizujú vaše prirodzene silné stránky. Držte sa teda toho, čo vás posúva vpred a čo vám umožňuje vývoj. Ak ste dobrý bežec, nemusíte chodiť na hodinu spinningu len preto, že ste počuli o rýchlom spaľovaní kalórií. Namiesto toho vyskúšajte behať v intervaloch alebo si vyberte trasu do kopca, aby ste zvýšili energetický výdaj a zlepšili svoju kondíciu. To isté platí aj v oblasti stravovania. Namiesto diét sľubujúcich okamžité výsledky si radšej naštudujte princípy zdravého životného štýlu, ktorý je trvalo udržateľný.


Mohlo by vás zaujímať: Keď sa kilá navyše držia ako prilepené: Možno stačí upraviť štrajkujúce hormóny


Hoďte chudnutie za hlavu

Ak sa chcete zbaviť nahromadených tukových vankúšikov, svoj plán si musíte ušiť presne na mieru podľa vlastných potrieb. Najlepšie však urobíte, ak slová ako „diéta“ alebo „chudnutie“ úplne vypustíte zo slovníka aj zo života. Snažte sa držať zásad, ktoré vám prinesú zdravšie návyky a v konečnom dôsledku aj zdravšie telo. Aj ľudia s oblejšími krivkami majú šmrnc, pokiaľ sú zdraví a vo svojej koži sa cítia absolútne spokojne.


Ako v boji s nadbytočnými kilami postupujete vy? Napíšte ostatným čitateľom do diskusie pod článkom.

Zdroj: thinkstockphotos.com, Thinkstock, Emília G.

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close