Ideálna maličkosť pred spaním: Ktoré potraviny si dať, keď vás večer chytí hlad?

žena

Thinkstock.com

Možno ste si aj vy všimli, že keď vás s blížiacim sa spánkom zachváti hlad a vy otvoríte chladničku, pre vaše zaspávanie ide o zlú správu. Nie všetky potraviny sú totiž vhodné ako večerné menu. V prvom rade by malo ísť len o maličkosti, nie ťažké jedlá plné kalórií. To však nie je všetko. Ak chcete zaspávať bez problémov a ťažkého brucha, stavte na tieto pochúťky.

Plátok šunky a syra

Na chlieb zabudnite, zoberte si len plátok kvalitnej šunky a syra, zrolujte do rolky a večernú drobnosť máte hotovú. Jej veľkosť akurát utíši váš hlad a zároveň uspokojí aj chuťové poháriky. Okrem toho má ešte jednu výhodu – syr ako dobrota plná proteínov má 30 minút pred spánkom podľa štúdie uverejnenej v British Journal of Nutrition pozitívny vplyv na prácu vášho metabolizmu celý nasledujúci deň.

Hrsť orechov

Ideálne vlašských. Práve tie majú schopnosť zvýšiť vo vašej krvi hodnoty melatonínu, ktorý podmieňuje denný (cirkadiánny) rytmus človeka. Práve tento hormón je pre dobrý spánok nevyhnutný.


Mohlo by vás zaujať:  Prírodná pomoc ženám v prechode: Zmierni príznaky a pridá na kráse


Mliečna ryža

Vyberte si takú, ktorá neobsahuje množstvo cukru, prípadne si pripravte vlastnú. Ľudia, ktorí pravidelne jedia ryžu majú menšie problémy so spánkom v porovnaní s tými, ktorí jedia chlieb či cestoviny – tie dokonca šancu na dobrý spánok znižujú, hovorí štúdia v PLOS One.

Malá miska polievky

Horúca polievka pomáha telu aj psychike. Ideálna je tá zeleninová alebo kurací či slepačí vývar. Vyhnúť sa treba smotanovým polievkam ťažkým na žalúdok, ako aj tým, ktoré sú bohaté na klobásu či iné kalorické dobroty.

Mlieko s medom

Dobrota našich starých materí má mnohých zástancov aj dnes. Tento horúci nápoj zaplní žalúdok a zároveň navodí pociť pohody. Spravte si z jeho pitia tradíciu, vaše telo si zvykne a už len rituál jeho pitia vás pripraví na spánok.


Mohlo by vás zaujať: Dodajte telu to správne palivo: Naučte sa vyberať potraviny premyslene


Kivi

Vedci v Taipei Medical University zistili, že kivi dokáže zlepšiť zaspávanie aj kvalitu spánku. Pozitívne účinky sa prejavili , keď účastníci jedli dva kusy tohto ovocia hodinu pred spánkom. Úlohu zrejme zohráva, že zvyšuje hladinu serotonínu v krvi. Ak teda mávate problémy v tejto oblasti, stavte na kiwi.

Sladké zemiaky

Dnes už dostať tieto na naše pomery trochu exotické plody bežne v obchodoch. Sú bohaté na draslík, ktorý pozitívne vplýva na uvoľnenie svalov. Tiež obsahuje mix karbohydrátov ideálnych pre spánok. Doprajte si malú porciu kaše z nich alebo ich upečte na plechu.


Čo si dávate na dobrú noc vy?

Zdroj: Thinkstock.com, Thinkstock.com, Zora

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close