6 dôvodov, prečo je jeseň najlepším obdobím na chudnutie: Zbavte sa konečne prebytočných kíl!

Žena robí nordic walking v parku

Už najbližšie týždne sa môžete pokúsiť dostať do formy (Zdroj: GettyImages)

Má význam začať s chudnutím na jeseň? Ak sa s touto myšlienkou pohrávate, vedzte, že na zdravé chudnutie je ten správny čas kedykoľvek. Nemusíte čakať na novoročné predsavzatie. Už najbližšie týždne sa môžete pokúsiť dostať do formy – a to aj bez rizika jojo efektu. Máte na to hneď niekoľko dobrých dôvodov.

Nie ste pod tlakom času

Áno, presne tak! Žiadne 14-dňové expresné chudnutie do plaviek sa na jeseň nekoná. Nemusíte chudnúť kvôli tomu, že sa nezmestíte do šortiek z minulého roka, ani kvôli tomu, že sa obávate zvedavých pohľadov pri kúpaní. Na jeseň môžete chudnúť v pomalšom tempe, pozvoľna a presne tak, ako vám vyhovuje. Nemusíte svoje telo stresovať drastickými diétami. Pokúste sa nájsť pre seba vyvážený jedálniček, ktorý vám bude chutiť a máte veľkú šancu, že pri ňom vydržíte aj dlhodobo.

Nič neohrozuje pravidelnosť

Zmena stravy pri diéte vyžaduje pravidelné dodržiavanie a zároveň čo najmenej príležitostí na zlyhanie. Na koľkých oslavách a grilovačkách ste boli počas leta? Práve všetky letné pokušenia môžu poľahky prispieť k tomu, že sa krvopotne zhodené kilá expresne vrátia. Na jeseň sa však väčšina z nás dostáva do bežného rytmu všedných dní, kedy môžeme s prehľadom plánovať svoje stravovanie aj pohybové aktivity.


Mohlo by vás zaujať: Neustále chudnete a priberáte? Dostaňte pod kontrolu jeden hormón a máte vyhraté


Je tu sezóna zdravých potravín

V záhradách sa zbiera úroda a v kuchyni sa to hemží farbami. Bola by škoda nevyužiť potenciál lokálnych surovín na maximum.
– S vaším trávením urobí zázraky vláknina obsiahnutá v jablkách, hruškách aj slivkách.
– Tekvica, kaleráb, karfiol, kel, sladké aj klasické zemiaky, mrkva, petržlen, kapusta, cesnak, cibuľa – výborný základ pre rozmanitú a pestrú stravu plnú cenných vitamínov a minerálov.
– Nezabudnite ani na koreniny, ktoré zahrejú (zázvor, chilli, škorica, badián, kardamon) a k nim do partie privolajte koreniny a bylinky, ktoré podporujú trávenie (mäta, rasca, fenikel, šalvia).

Máte ideálne podmienky na cvičenie

Na jeseň začínajú nielen krúžky pre deti, ale rovnako tak aj kurzy a cvičenia pre dospelých. Otvárajú sa tanečné, jóga aj pilates kurzy, precvičujúci vytvárajú nové skupiny pre aerobik alebo zumbu. Môžete sa ísť pozrieť priamo na hodinu ako cvičenie prebieha a či vám bude štýl a tempo vyhovať. Ak sa necítite na kolektívne precvičovanie, nie je nič jednoduchšie, ako si dlhé jesenné večery skrátiť cvičením podľa videí na internete. Možno bude táto jeseň viac aktívna, ako ste si predstavovali.


Mohlo by vás zaujať: Krásna postava bez kíl navyše: S ktorými športami to ide najrýchlejšie?


Stretnite sa s priateľmi

Cez leto trávime väčšinu voľného času s rodinou. Strážime deti, vnúčatá, chodíme na rodinné výlety. Ak vám doteraz chýbala motivácia k chudnutiu, možno potrebujete tú správnu spoločnosť. Športovanie s priateľmi je zábavnejšie a zvyšuje šancu na úspech. Nemusí ísť o veľkú skupinu. Stačí jeden či dvaja kamaráti, s ktorými si máte čo povedať a viete sa navzájom podporiť, ale aj vyhrešiť, ak zase raz vytiahnete výhovorky a uprednostníte papučovú kultúru.

Pohybom po vonku zvýšite odolnosť

Cvičenie v chladnejšom počasí vám prospeje hneď niekoľkými spôsobmi. Prirodzené otužovanie a zdravý pohyb podporia imunitu a zvýšia kondíciu. Beh, rýchlejšia prechádzka či nordic walking sú vzpruhou pre unavený mozog a stuhnuté svaly po celodennom sedení. A čo naviac – vo vzduchu poletuje čoraz menej alergénov, preto sa vám bude aj výborne dýchať.

Ak sa chystáte von, nezabudnite na krátku rozcvičku, ktorá svaly pripraví na aktivitu. Vopred myslite na funkčné oblečenie, ktoré dobre odvádza pot a postará sa o to, aby vás jesenný chladný vietor neprefúkol “až ku kosti”. Ak by vás prekvapilo skoré stmievanie, majte vo výbave aj reflexné prvky. Po návrate domov sa do sprchy príliš neponáhľajte. Pár minút počkajte a dostaňte srdcovú frekvenciu naspäť do pokojových hodnôt.


Plní elánu aj na Facebooku: Buďte v obraze a nenechajte si ujsť už žiadny zaujímavý článok

Zdroj: Plnielanu.sk

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close