Chystáte sa na nákup? Môžete pri tom chrániť klímu

Klímu môžeme chrániť aj pri nakupovaní. (Zdroj: PR Kaufland)

Keď sa vyberiete na nákup do vášho Kauflandu, určite si pozorne čítate nákupný zoznam a vkladáte  do nákupného vozíka všetko, čo doma chýba. Nezabudnete na obľúbené produkty, ktoré sú práve v akcii a pristavíte sa pri novinkách v sortimente. Spomeniete si vtedy na ochranu klímy?

Ak nie ste zanietení ekoaktivisti, asi pri nákupoch nad životným prostredím veľmi nerozmýšľate, máte dosť iných starostí. Aby sme vám však nekrivdili – možno používate ekosieťky na ovocie, zeleninu či pečivo namiesto mikroténových vreciek a nákupné tašky z bavlny, ktoré možno oprať. To je naozaj skvelé! Kaufland však ide v ochrane životného prostredia a podnebia oveľa ďalej a myslí pritom tak trochu aj za zákazníka. Ako konkrétne?

Klimaticky neutrálne potraviny – čo to je?

Novinkou v sortimente známeho reťazca sú klimaticky neutrálne produkty celého radu privátnej značky K-take it veggie. Teda široký sortiment kvalitných a obľúbených vegetariánskych a vegánskych produktov s pečaťou V-Label, ktoré si možno aj vy pravidelne kupujete. Čo to znamená – klimaticky neutrálne? To, že dopady na životné prostredie sú počas ich výroby, prepravy a spotreby čo najnižšie a  vyprodukované množstvá CO₂ reťazec kompenzuje medzinárodne uznávanými a certifikovanými projektmi.

Na kompenzáciu CO₂ emisií, ktoré vznikajú v prípade výrobkov K-take it veggie, Kaufland podporuje  certifikovaný projekt na ochranu klímy Qori Q´oncha. Ide o výrobu sporákov a pecí od spoločnosti Microsol v Peru. Ak sa pýtate prečo, tu je odpoveď:  viac ako 4 milióny ľudí ročne zomrú na následky znečistenia vzduchu spôsobeného  nebezpečným tradičným varením na otvorenom ohni, ktoré ničí životné prostredie. V mnohých chudobnejších regiónoch sú hlavne ženy a deti postihnuté závažnými ochoreniami dýchacích ciest a očí. Preto spoločnosť Microsol vyvinula projekt Qori Q´oncha podporujúci rodiny v chudobných vidieckych oblastiach Peru sporákmi, ktoré sú energeticky efektívne, šetria palivo a produkujú menej emisií CO₂. Práve tento projekt, ktorý pomáha ľuďom aj životnému prostrediu, Kaufland podporuje.

Takže ak si kúpite jeden z produktov K-take it veggie, nielen že si pochutíte, spestríte svoj vyvážený jedálny lístok pre zdravie, ale zároveň tak prispejete k ochrane klímy. Jednoduché, však?

Aby sme dýchali čistejší vzduch 

Samozrejme, klimaticky neutrálne produkty nie sú jediným spôsobom, ako reťazec znižuje produkciu emisií CO₂. Keď sa vyberiete na nákup do predajne Kauflandu, široký sortiment produktov pod jednou strechou si môžete prezerať vďaka kvalitnému LED osvetleniu, ktoré ušetrí až štvrtinu energie, čo predstavuje zníženie emisií CO₂ o 3 500 ton ročne. Zároveň využívajú všetky novopostavené predajne od roku 2013 na vykurovanie odpadové teplo, ktoré vzniká pri priemyselnom chladení a výlučne ekologické chladivá s najmenším možným dopadom na životné prostredie. Navyše k tomu plánuje Kaufland do konca tohto roka umiestniť na strechy vybraných predajní solárne panely, ktoré prispejú k väčšej ochrane prírodných zdrojov.

Všimli ste si, že čerstvé ovocie a zeleninu si vyberáte zo zelených prepraviek? Do EPS prepraviek sa uložia už u farmára, v nich sa prevážajú a zároveň vykladajú do regálov v predajni. Vďaka uzatvorenému cyklu a viacnásobnému použitiu tých istých prepraviek reťazec ušetrí až 3 000 ton emisií CO₂ za rok.

Radi si v Kauflande vyberáte slovenské výrobky alebo obľúbené potraviny od regionálnych výrobcov? V sortimente ich nájdete naozaj veľa. Bod pre vás – aj takýmto spôsobom chránite klímu. Spolupráca s domácimi dodávateľmi skracuje trasu dopravy produktov, čo tiež výrazne prispieva k zníženiu škodlivých látok v ovzduší. Rovnako ako aj eko kamión, ktorý rozváža tovar z logistického centra do predajní a jazdí na ekologický LNG pohon – v porovnaní s dieselovými kamiónmi vypustí do ovzdušia o 20 % menej emisií CO₂.

Produkty K-take it veggie sú klimaticky neutrálne. (zdroj: PR Kaufland)

V čom je Kaufland lepší ako ostatní?

„Ochranu klímy a životného prostredia spoločnosť Kaufland považuje za mimoriadne dôležitú. Všade, kde je to možné, využívame nové technológie a postupy, ktoré ich chránia. Do roku 2030 chceme zredukovať emisie z vlastnej prevádzkovej činnosti oproti roku 2019 o viac ako 80 percent. A k znižovaniu produkcie emisií chceme motivovať aj našich dodávateľov,“ vysvetľuje Lucia Vargová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland Slovenská republika.

O tom, že je slovenský Kaufland  v týchto opatreniach na dobrej ceste, svedčí aj nedávny prieskum spoločnosti Impact Metrics medzi českými a sčasti aj slovenskými reťazcami. Má najnižšiu uhlíkovú stopu spomedzi štrnástich reťazcov v oboch krajinách.

Keď sa najbližšie vyberiete na nákup do vášho Kauflandu, vyskúšajte chutné produkty K-take it veggie, hoci nie ste vegetarián či vegán, spestrite si jedálny lístok. Vyberte si aj z bohatej ponuky  produktov od slovenských a lokálnych výrobcov. Zvážte, či mikroténové vrecko naozaj potrebujete a ak ešte nemáte praktickú bavlnenú alebo najnovšiu klimaticky neutrálnu nákupnú tašku, nájdete ich pri pokladni. Mimochodom – v prípade, že jazdíte na elektrickom bicykli alebo elektroaute, na niektorých parkoviskách pri Kauflande môžete zadarmo využiť rýchlonabíjaciu stanicu. Takýmito celkom jednoduchými krokmi pri nákupe spolu s reťazcom prispejete aj vy k ochrane podnebia a prostredia, v ktorom žijeme. Dobrý pocit, však?

Viac informácií o ochrane klímy v Kauflande nájdete TU.






Zdroj: PR článok
Odporúčame