Trápia vás bolesti brucha a zlé trávenie? Poznáme priam zázračné tipy, hneď sa vám uľaví!

Muž s bolesťami brucha

Spoznajte overené triky, ktoré vás zbavia bolesti žalúdka (Zdroj: GettyImages)

Bojujete s nevoľnosťou a bolesťami žalúdka? Príčin môže byť niekoľko, jedno je však isté, každá vám dokáže znepríjemniť deň. O to viac, ak pri hektickom tempe nemáte čas zistiť, čím si škodíte. Ak si chcete dať podráždený žalúdok do poriadku, máme pre vás niekoľko tipov, ako mu naspäť prinavrátiť rovnováhu.

Záleží, čo jete

Začnite celkom jednoducho. Pozrite sa na zloženie svojho jedálnička. Našli ste v ňom smažené jedlá, údeniny, sladké kysnuté pečivá, instantné pokrmy a polotovary? Na oslabený boľavý žalúdok pôsobia ako nadmerná záťaž. Ak ich jete každý deň, žalúdok sa nedokáže dostať naspäť do rovnováhy a objavujú sa príznaky ako nevoľnosť, pocit ťažoby, spomaleného trávenia, nafukovania či dokonca pocit na vracanie.

K týmto jasným vinníkom sa však pridávajú aj potraviny, ktoré vnímame ako zdravé. Ich špecifické zloženie môže žalúdok dráždiť. V horšom prípade ide dokonca až o alergický prejav. Pozor preto aj na väčšie množstvá cibule, cesnaku, orechov, citrusov, horčice, papriky, či dokonca surového karfiolu a brokolice.

Odľahčite svoj jedálniček

Už niekoľko dní bez vyššie spomenutých potravín sa môže pozitívne prejaviť na vašom trávení. Akými potravinami ich nahradiť, aby ste mali dostatok energie, živín a nemali pocit, že ste na striktnej diéte?

  • Stávkou na istotu spomedzi príloh bude ryža a varené zemiaky. Ako obmenu môžete vyskúšať aj sladké zemiaky – bataty, alebo drobnú cestovinu kuskus.
  • Kuracie, morčacie a králičie mäso patria k najľahšie stráviteľným. Výborné sú aj ryby a morské plody. Rozhodujúca je však príprava. Nesmažte, nefritujte, miesto toho varte a používajte menej štipľavých korenín. Určite však nepohrdnite ani silným slepačím alebo hovädzím vývarom.
  • Pri žalúdočných problémoch sa osvedčili aj banány, zrelé hrušky a jablká, tepelne upravený zeler a mrkva.
  • Snažte sa mať pod kontrolou množstvo soli. Na zvýraznenie chuti pokrmov sa hodí bazalka, majoránka aj rasca. Táto trojica pomáha zmierňovať žalúdočnú nevoľnosť a zlepšovať trávenie v každej časti tráviaceho traktu.

Mohlo by vás zaujať: Za bolesťou brucha môže byť zlá kombinácia potravín: Takto si trávenie uľahčíte


Pitný režim bez bubliniek aj alkoholu

V prípade podráždeného žalúdka je upravená strava iba polovicou úspechu. Je totiž dôležité vylúčiť aj nápoje, ktoré trávenie zaťažujú. Sem patria predovšetkým perlivé vody, alkohol a kofeínové nápoje. V najkritickejšom stave by ste si dokonca mali odpustiť aj svoju rannú kávu, najmä ak sa po nej opakovane cítite zle.

Dobrou správou však je, že medzi bylinkami a koreninami sa nachádzajú poklady, z ktorých sa dá pripraviť čaj a majú priam zázračné účinky na správne fungovanie a regeneráciu žalúdka. Poďme si ich predstaviť.

  • Mäta: Jeden z najobľúbenejších čajov na žalúdočné problémy. Potláča kŕče, nevoľnosti aj žalúdočné a črevné infekcie.
  • Sladké drievko: Čaj so sladkým drievkom je vhodný pre ľudí s extra citlivým zažívaním. Pôsobí protizápalovo, tlmí kŕče a podporuje tvorbu hlienu na povrchu žalúdočnej sliznice
  • Zázvor: Obsahuje látky nazývané gingeroly a shogaoly, ktoré urýchľujú kontrakcie žalúdka, a teda aj presun potravy ďalej do tráviacej sústavy. Zázvorový čaj znižuje nevoľnosť aj pocit na zvracanie.
  • Klinčeky: Nielen výrazné a aromatické, ale aj vhodné ako prvá pomoc pri nevoľnosti a pocitoch na zvracanie. Zvyšujú tvorbu štiav v žalúdku a urýchľujú trávenie.
  • Škorica: . Škorica s medom ako teplý nápoj pred spánkom môže pomôcť upokojiť boľavý žalúdok po náročnom dni.

Plní elánu aj na Facebooku: Buďte v obraze a nenechajte si ujsť už žiadny zaujímavý článok

Zdroj: Plnielanu.sk

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close