Chcete začať športovať, no stále hľadáte výhovorky? Máme pre vás pár overených tipov

žena v parku robí rýchlochôdzu

Skúste dať šancu športom, ktoré ste odteraz neskúsili (Zdroj: GettyImages)

Šport a pohyb je pre naše zdravie i telo dôležitý, a to v akejkoľvek svojej podobe. Začať športovať však nebýva jednoduché. Návyku na telesnú aktivitu dopomáha určiť si konkrétny zámer, ktorý bude naším ťahačom vpred.

Dosiahnuteľné ciele

„V prvom rade je dôležité dať si hneď na začiatku reálne a dosiahnuteľné ciele. Nefantazírujte, nepreceňujte seba a svoje schopnosti. Nikto nečaká, že už o mesiac odbehnete maratón,“ hovorí výživová špecialistka a koučka Martina Dvořáková.

Radí nastaviť si méty, ktoré možno dosiahnuť postupne, krok po kroku. Napríklad, odbehnúť pár okruhov okolo domu, zaplávať niekoľko dĺžok či vrátiť sa do detských čias a zaskákať si na švihadle. Po splnení úlohy si treba stanoviť nový, vyšší, ale pritom stále dosiahnuteľný cieľ. Postupné zdolávanie mét robí radosť a motivuje do ďalších výziev.

Dobrý pocit je základ

Podľa odborníčky je tiež vhodné vyhnúť sa stereotypu, aby pohyb človeka bavil. Je veľa ľudí, ktorí nemajú vzťah k behu či posilňovni, avšak existuje množstvo iných športov, z ktorých sa dá vybrať. „Či už si zvolíte plávanie, bedminton alebo vyrazíte s rodinou na bicykle, je to v podstate jedno. Dôležité je, aby vám pohyb robil radosť. Snažte sa ho zaradiť do svojho programu niekoľkokrát do týždňa aspoň na 40 minút,“ odporúča Dvořáková.

Vo dvojici to ide ľahšie

Strach zo zlyhania či z nedostatku vlastnej motivácie možno účinne oklamať tým, že človek o svojom cieli povie rodine, kamarátom, kolegom alebo sa oň podelí na sociálnych sieťach. Ešte ideálnejšie bude, ak sa do športovania zapoja aj blízki ľudia. Pri športe s niekým ďalším je nielen väčšia zábava, zároveň sa v ťažších chvíľach môžete vzájomne motivovať či súperiť.

Rovnako dôležité ako pohyb sú zdravá strava a pitný režim. „Naša strava musí obsahovať dostatok všetkých živín v správnom pomere, aby sme nehladovali alebo nejedli zbytočne veľa,“ radí Dvořáková. Vyvážená strava a pitný režim pomôže vyhnúť sa únave, vyčerpaniu a nervozite.

Zdroj: TASR

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close