Slovákov zaujali témy o káve: Natívna kampaň priniesla 57-tisíc zobrazení, najviac bodoval kvíz (case study)

Kávovar De’Longhi

Kávovar De’Longhi (Zdroj: De’Longhi)

Spoločnosť De´Longhi sa špecializuje na výrobu kávovarov. Možno ste zachytili jej kampaň s Bradom Pittom, ktorá bežala aj v slovenských televíziách. My sme pre tohto klienta dva roky po sebe vytvárali natívny obsah v magazíne Plnielanu.sk. Priblížime vám, ako to celé prebiehalo.

Cieľom bolo prezentovať značku ako jednotku v segmente 

Príprava a pitie kávy sa týka takmer každého z nás. Uvedomuje si to aj samotný klient. „Kampaňou sme chceli osloviť širšiu cieľovú skupinu, ktorá zvažuje alebo bude zvažovať kúpu kávovaru. Cieľom bolo prezentovať značku De´Longhi ako jednotku v segmente kávovarov a v tomto smere si „uchmatnúť“ tému – poradiť pri výbere kávovarov či inšpirovať,“ prezradila Martina Mazúchová, digital account manažérka  z agentúry Digiline.

Kampaň prebiehala na webe Plnielanu.sk

Pre svoju natívnu kampaň si značka De´Longhi vybrala ako médium magazín Plnielanu.sk, ktorý je najčítanejší lifestylový online magazín pre cieľovku 40+ na Slovensku. Mesačne ho číta v priemere 700-tisíc unikátov.

„Cieľová skupina Plnielanu.sk sa prekrýva s cieľovou skupinou De´Longhi kávovarov. S kvalitou natívnych výstupov na tomto webe máme navyše v agentúre Digiline dobrú skúsenosť. Aj preto sme klientovi poradili ísť do natívnej spolupráce s väčším množstvom výstupov práve na tento web,“ priblížila Martina Mazúchová.

„Natívna redakcia nám vyšla v ústrety, ušila na mieru každý z výstupov a flexibilne zverejňovala články tak, aby zapadli do celkovej kampane,“ doplnila.

Ako sme tvorili témy?

Naši traja kreatívci pripravili pre klienta návrh šiestich obsahovo zaujímavých tém – dve boli produktovejšie a primárne cielené na poradenstvo pri kúpe kávovarov, dve sa venovali štýlu prípravy kávy na Slovensku a vo svete. Jedna téma priblížila vplyvy pitia kávy s mliekom na ľudský organizmus a taktiež sa jedna téma venovala chybám pri príprave kávy z kávovaru.

Cieľom tém bolo nielen pritiahnuť pozornosť čitateľov, ale taktiež im dať overené rady, informácie a zároveň možnosť zistiť niečo viac o kúpe kvalitného kávovaru. Pri ich tvorbe sme mysleli aj na to, aby sa čo najviac čitateľov dostalo formou preklikov na web samotného klienta. Ten si napokon vybral tri témy, na ktorých sme následne začali pracovať. Ako teda samotná kampaň vyzerala?

Článok č. 1 – tipy, ako si pripraviť kávu s mliekom

Kampaň odštartovala koncom mája článkom, ktorý sa zameral mliečne variácie kávy. Okrem overených rád tu boli prepojené aj kávovary De´Longhi z radu Dinamica Plus, s ktorými si kávu môže doma pripraviť ktokoľvek. Dosiahol vyše 20-tisícovú čítanosť.

„Na rad kávovarov Dinamica Plus se zameriavame v rámci celej 360 stupňovej marketingovej komunikácie, kde je neoddeliteľnou súčasťou tiež natívna spolupráca. Záujem o rad Dinamica Plus sa každým kvartálom zvyšuje. Momentálne je záujem zhruba o 50 % vyšší v porovnaní s Q3 a to nám stále ostáva pár týždňov do uzavretia Q4,“ potvrdila Klára Neugebauerová z De´Longhi Prague.

Článok č. 2 – natívny výstup vo forme kvízu

Druhý článok bol publikovaný v polovici júna a získal najvyššiu čítanosť – 22-tisíc zobrazení. Zaujímavosťou je, že išlo o kvíz. Aj to dokazuje obľúbenosť tohto formátu. Na základe odpovedí dostal čitateľ relevantné odporúčanie na svoj výber.

„Po zverejnení viacerých článkov na PlniElanu.sk sa nám ukazuje, ktoré témy čitateľov zaujímajú najviac, na čo reagujú pozitívnejšie a podľa toho pristupujeme aj k výberu a spracovaniu tém. Naposledy sa veľmi dobrou čítanosťou zaskvel kvíz.“zhodnotila Martina Mazúchová z agentúry Digiline.

Článok č. 3 – poradenstvo pri výbere kávovaru s radami baristu

Na záver tejto časti kampane bol koncom júla publikovaný natívny článok, v ktorom našiel čitateľ odporúčania baristu nielen na výber, ale aj tipy na údržbu a celkové používanie kávovarov. Pre čitateľov tak nadobudol ešte vyššiu pridanú hodnotu, pričom si ho prečítalo vyše 15-tisíc ľudí.

„Tipy od baristov považujeme za dôležitý faktor. Baristi sú profesionáli a značka De’Longhi sa prezentuje ako expert v kávovom svete – nielen jednotka na trhu s kávovarmi – a je tu dôležitá synergia,” povedala Klára Neugebauerová. Pri tvorbe natívov sa často snažíme využívať práve ľudí, ktorí sú v danej problematike odborníkmi. Prispieva to k vyššej dôveryhodnosti a článok navyše získava výraznú pridanú hodnotu.

Počet zobrazení natívnych článkov (obdobie 05/20221 až 11/2022):

Lahodná kombinácia kávy a mlieka: Kedy sa začala piť a na čo si dať pozor 20 345
Chystáte sa kupovať nový kávovar? Odpovedzte na tieto otázky a zistite, ktorý je pre vás ten naj 22 234
Pákový alebo plnoautomatický kávovar? Pozrite si výhody jedného aj druhého a rozhodnite sa správne 15 175
Spolu 57 754

 

57-tisíc zobrazení a spokojnosť klienta

Natívne články na webe Plnielanu.sk si prečítalo viac než 57-tisíc ľudí a dosah na FB atakoval číslo 35 000. Kampaň tak opäť rovnako ako v roku 2021 možno označiť za úspešnú, čo potvrdila aj Martina Mazúchová z agentúry Digiline. „Téma kávy je veľmi vďačná, navyše značka De´Longhi má v nej veľa poznatkov, ktoré plánujeme ponúkať zákazníkom aj prostredníctvom natívnych článkov. Tak ako napríklad edukatívny projekt Svet Perfetto kávy, ktorý sme takisto rozšírili aj vďaka článkom na Plnielanu.sk. Určite v tom plánujeme pokračovať.“ 

Ak chcete vyskúšať natívnu reklamu aj vy, ozvite sa na filip.drabek@meleven.sk a radi vám s kolegami navrhneme kampaň na mieru.

Odporúčame