Patríte k nočným vyjedačom chladničky? Týchto pochúťok sa báť nemusíte!

chladnička

thinkstockphotos.com

Ideálny čas, kedy by sme mali skonzumovať posledné jedlo dňa, sú minimálne dve hodiny pred tým, ako sa uložíme na spánok. Bohužiaľ, realita v slovenských domácnostiach často vyzerá tak, že chladničku s cieľom dať si niečo dobré pod zub navštívime aj v neskorých nočných hodinách. Patríte do tejto kategórie tiež? Ak už musíte zhrešiť, uprednostnite aspoň tie správne potraviny, ktoré vašej postave a zdraviu až tak veľmi neublížia. Ktoré to sú?

Tmavá čokoláda

Ak vás uprostred noci prepadne túžba po niečom so sladkou chuťou, čokoláde sa vyhýbať nemusíte. Uprednostnite však tú, ktorá sa na obale pýši čo najvyšším podielom kakaa. Tento hnedý zázrak totiž neobsahuje zbytočné množstvá pridaného cukru, ale váš krvný obeh zaplaví plným priehrštím antioxidantov. Horká čokoláda vám okamžite zlepší náladu, zníži rozkolísaný tlak, zlepší citlivosť na inzulín a z dlhodobého hľadiska vás ochráni pred zápalmi. Vyberajte takú, ktorá v sebe ukrýva nad 70% spracovaných kakaových bôbov. A samozrejme, pokúste sa neulakomiť na celú tabuľku v rámci jedného nájazdu do kuchyne.

Originálna raw zmrzlina

Nie z obchodu, ale vlastnoručne pripravená doma podľa vašich chuťových pohárikov. Nevýhodou je, že na takýto typ maškrty musíte myslieť vopred. Stačí jeden alebo dva banány pokrájať na kolieska a vložiť na pár hodín do mrazničky. Kúsky banánu potom treba dobre rozmixovať a dochutiť podľa vašich predstáv – lyžičkou kakaa, štipkou mletej kávy, škorice alebo iným mrazeným ovocím (jahodami, malinami a podobne). Aj v tomto prípade sa vyhnete pridanému cukru či umelým sladidlám. Je to navyše skvelý tip na spracovanie zrelých banánov, ktoré inak nestíhate spotrebovať.


Mohlo by vás zaujímať: Začnite deň pohárom vlažnej citrónovej vody: Podporí trávenie, chudnutie aj imunitu


Pistácie

Zásadne však držte v zásobe len tie so škrupinkou, nie lúpané. Kým si totiž jednotlivé jadrá pripravíte na konzumáciu, chvíľu vás táto činnosť zabaví a najväčší hlad určite prejde. Navyše, čím pomalšie jete, tým menej potravín do seba nahádžete. Pistácie sú vďačnou pochúťkou, pretože sú veľmi výživné, zasýtia a ukrývajú v sebe viacero zdraviu prospešných látok (vlákninu, biotín, vitamín B6, tiamín, kyselinu listovú, nenasýtené tuky a rastlinné steroly). Podľa fajnšmekrov sa k nim výborne hodí kúsok kozieho syra alebo malá hrsť malín.

Lahodné domáce nanuky

Aj s touto dobrotou sa, bohužiaľ, spája nevýhoda prípravy vopred. Váš maškrtný jazyk sa vám však neskoro večer zaručene poďakuje. Trištvrte šálky malín dobre rozmixujte s dvomi šálkami gréckeho jogurtu a uvedenou zmesou naplňte nanukové formičky. Zapichnite do každej drevenú alebo plastovú paličku a vložte na niekoľko hodín do mrazničky. Výsledok nebude presladený, ale vďaka použitému jogurtu zdravý a výživný.


Mohlo by vás zaujímať: Rybí olej pre mozog, srdce aj postavu: Na čo všetko pôsobí a ako ho konzumovať?


Tekvicové semiačka

Vedeli ste, že v jednej porcii týchto semienok nájdete až polovicu odporúčanej dennej dávky horčíka? Magnézium je pritom dôležitý minerál, ktorý sa podieľa na 300 rôznych reakciách v našom tele. Pred spaním vás teda nič nezasýti lepšie ako práve tento tekvicový zázrak a vaša myseľ bude dokonale uvoľnená. Ak ich navyše jemne opražíte a posolíte, určite zaženiete chute, ktoré by ste inak potláčali zemiakovými lupienkami.

Teplé mlieko s medom

Starodávny recept našich babičiek proti nespavosti si svoju popularitu drží do dnešných čias. Existujú totiž ľudia, ktorí na tento nočný všeliek nedajú dopustiť aj napriek tomu, že jeho účinok je skôr psychologický než fyziologický. Vedci síce verili, že tryptofán v mlieku vedie k zvýšenej produkcii hormónu serotonínu, no ďalšie aminokyseliny v mlieku bránia tryptofánu v jeho ceste do mozgu. Blahodarný účinok tak prináša hlavne med, ktorý je ľahko stráviteľný a stimuluje hormóny podieľajúce sa na tvorbe spomínaného serotonínu. Ak ale tento nápoj slúži u vás hoci len ako placebo, rozhodne si ho neodopierajte, práve naopak.


Mohlo by vás zaujímať: Životabudič pre váš organizmus: Aké pozitíva má jablčný ocot?


Mandle

Znie to síce neuveriteľne, ale aj mandle pre vysoký podiel tukov dlho bojovali s dogmami výživových poradcov. Radikálny zlom prišiel v roku 2012, kedy sa zistilo, že tieto chutné jadrá k obezite neprispievajú. Naopak, náš organizmus skvele zasýtia a majú preukázateľný vplyv na zníženie hladiny cholesterolu v krvi, čím nás chránia pred vznikom srdcovocievnych chorôb.


Ktorým potravinám nedokážete v noci odolať? Napíšte ostatným čitateľom do diskusie pod článkom.

Zdroj: thinkstockphotos.com, Thinkstock, Emília G.

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close