Rôznorodé témy, benefity a výborné čísla: To sú PR články na Plnielanu.sk

Andrea Piacquadio na Pexels

Reklamné články, alebo inak PR články, sú jedným z vhodných spôsobov, ako predstaviť čitateľom produkt alebo službu. Ako ich publikovanie u nás funguje a čo možno od nich očakávať?

Čo je PR článok?

Ide o text spracovaný a dodaný klientom, v ktorom propaguje svoje produkty a služby. Redakcia do obsahu štandardne nezasahuje, len v niektorých prípadoch po dohode upraví nadpis, text a podobne.  Súčasťou PR článku môžu byť fotografie, videá alebo ďalší obsah. Pre publikovanie stačí mať vytvorený článok, ozvať sa nám a dohodnúť si dátum, kedy bude článok zverejnený.

Aké sú jeho výhody?

Jedným z najväčších benefitov PR článkov na Plnielanu.sk je ich čítanosť, ktorá sa pohybuje medzi 1 000 a 10 000 zobrazení. Závisí pritom najmä od oblasti, ktorej sa článok venuje. Keď má zaujímavú tému, ktorú rieši veľa ľudí, dokáže prirodzene osloviť viac čitateľov. Ideálne je, ak sa PR článok prelína s obsahom, ktorý je pre Plnielanu.sk prirodzený – napríklad jedlo, zdravie, cvičenie, chudnutie, životný štýl, vzťahy… Ak je článok úzko zameraný, prirodzene zaujme o niečo menej ľudí.

Priemerný strávený čas v článku spravidla presahuje 2 minúty. Atraktívnejšie články pritom používatelia zdieľajú aj na svojich sociálnych sieťach, čo je šanca na ich ďalšie šírenie. Veľkým plusom je tiež možnosť pridať do článkov hypertextové odkazy. Vzhľadom na silu domény Plnielanu.sk môžu  posilniť skórovanie klienta vo vyhľadávačoch.

Ukážka z Google Analytics

Koľko ma to bude stáť?

Nespornou výhodou je tiež dostupnosť tohto formátu pre väčšinu inzerentov. Pri cene 600 eur a napríklad 2 000 prečítaniach sa dostáva klient už na 0,30 eur za jedno prečítanie. Čím je článok zaujímavejší, tým viac ľudí osloví a tým bude vaša cena za klik nižšia. V prípade záujmu vám radi poradíme s úpravou nadpisu tak, aby zaujal čo najviac čitateľov. V prípade dlhodobejších spoluprác je možné cenu PR článku ešte znížiť.

Hodí sa PR článok aj mne?

Ozvite sa nám a radi vám poradíme. V princípe je tento typ komunikácie vhodný pre každého, kto má čo povedať svojim zákazníkom. Ponúkame niekoľko ukážok:

  • Oblasť domácnosti zastupuje spolupráca s našim dlhodobým partnerom Zavas.sk. Článok dosiahol skvelých 9 904 prečítaní. Upratovanie v štýle starých mám bola výborne zvolená téma.
  • Jednou z najčítanejších kategórií na Plnielanu.sk je Zdravie. V rámci nej sme publikovali reklamný článok pre klienta EPPI, ktorý cez tému Trápi vás alergia na kovy? Stavte na kvalitné šperky odprezentoval svoje produkty z hypoalergénnych kovov.
  • Aj vzhľadom na vyššie percento žien medzi čitateľmi Plnielanu.sk je výborne čítanou kategória Krása. Klient Notino v nej ukázal novinky v rámci ženskej depilácie a to ako rôzne gély a žiletky, tak IPL epilátory.
  • Jedlo, nápoje a varenie sú pevnou súčasťou webu od samého začiatku. Aj preto veľmi dobre do obsahu zapadol PR text od klienta Ebenica. V príbehovom článku predstavil svoju pražiareň kávy a hlavné produkty či informoval o svojich oceneniach. Článok si prečítalo viac než 4 500 čitateľov pri priemernom čase 2:35.
  • Aj oblasť financií môže byť spracovaná tak, že čitateľov zaujme, čo dokazuje aj 13 organických zdieľaní a výborná čítanosť článku pre klienta Generali ohľadne životného poistenia seniorov.

Chcem PR článok, ako postupovať?

Ak máte záujem o publikovanie PR článku alebo ďalšie informácie, ozvite sa Filipovi na filip.drabek@meleven.sk. Fundovane vám zodpovie všetky otázky a poradí, aký typ vášho obsahu má potenciál dosiahnuť čo najlepšie výsledky.

Odporúčame