Aj vnútorná očista je potrebná: Naservírujte svojim črevám to správne menu

Muž

thinkstockphotos.com

Zanesené hrubé črevo môže spôsobiť priberanie, únavu či bolesť hlavy a samozrejme spomalené trávenie. Preto treba aspoň raz za čas venovať pozornosť tomu, čo jeme. Stačí len trochu zmeniť vaše menu. Po pár dňoch sa budete sa cítiť lepšie a môžete sa zbaviť aj pár kíl navyše. Vylúčte nezdravé pochúťky – sladkosti, mastné jedlá a najmä spracované mäsové výrobky ako klobásy, salámy a podobne. Do jedálnička, naopak, zaraďte vhodné potraviny a nápoje – ktoré to sú?

Citrónová šťava

Vysoký obsah vitamínu C a antioxidačné vlastnosti má citrónová šťava (príp. šťava z rôznych citrusov), ktorá sa vďaka tomu zaradila medzi ideálne prostriedky na prečistenie hrubého čreva a správne fungovanie tráviaceho systému. Vhodné je začínať deň takýmto citrónovým nápojom. Do pohára nalejte šťavu z jedného citróna, pridajte štipku morskej soli a lyžičku medu. Zalejte vlažnou vodou a dobre premiešajte.

Cesnak

O množstve pozitívnych vlastností cesnaku nie je možné pochybovať. A práve jednou z nich je aj pozitívny účinok na zdravé prostredie v črevách. Má antimykotické účinky, bojuje s neželanými baktériami, pomáha eliminovať zápchu a dokonca by mal ničiť aj parazity. Dopriať si ho môžete v rôznych formách – ako polievku, pomazánku či len tak nakrájať na hrianku.


Mohlo by vás zaujímať: Hrubé črevo má veľký vplyv na stav celého tela: Udržte si ho v dobrej kondícii


Voda, voda a ešte raz voda

Nie nadarmo sa stále propaguje dodržiavanie pitného režimu. Najlepšie spravíte, ak svoj deň začnete práve pohárom vlažnej vody. Ide totiž o najjednoduchší spôsob prečistenia hrubého čreva. Pravidelná dávka tekutín pomáha organizmu odplavovať škodlivé odpady z tela von. Naše orgány fungujú správne iba pri dostatočnej hydratácii. Ideálna je čistá voda, ale vhodný je aj zelený či mätový čaj. Určite však tekutiny nedopĺňajte sladenými nápojmi, tie totiž v žalúdku kvasia.

Vláknina

Jedzte potraviny bohaté na vlákninu a jedlo sa bude pohybovať vašou tráviacou sústavou o čosi rýchlejšie. Odstraňuje škodlivé toxíny z tela a udržuje stolicu mäkkú. Takto vláknina pomáha čistiť hrubé črevo. Tiež zlepšuje pohyb čriev a pomáha aj pri liečbe črevných problémov. Okrem toho obsahuje vláknina dôležité antioxidanty. Nájdete ju v celozrnných potravinách, ovocí, zelenine, strukovinách či rôznych zrnách. Denne by mal človek skonzumovať 20-35 gramov vlákniny.


Mohlo by vás zaujímať: Vyhnite sa rakovine hrubého čreva: Ochrániť vás môžu aj tieto potraviny!


Jogurt

Každodenná dávka probiotického jogurtu vašim črevám len prospeje. Baktérie, ktoré sa v ňom nachádzajú, sú pre hrubé črevo veľmi prospešné. Podporujú trávenie a bojujú so zápalovými ochoreniami čriev. Podobné účinky má aj nepasterizovaná bryndza a acidofilné mlieko, preto neváhajte a zaraďte ich do svojho jedálnička.

Jablkový džús

Prečistiť hrubé črevo pomáha aj čerstvá jablčná šťava. Podporuje totiž pohyby čriev, zlepšuje stav pečene a tráviaceho systému a navyše odbúrava toxíny. S pomocou mixéra alebo odšťavovača si vytvorte z jabĺk šťavu. Vypite plný pohár a o pol hodiny neskôr pohár vody. Takýto postup pravidelne opakujte 2-4 dni.

Aloe vera

Pre svoje detoxikačné schopnosti a úpravu trávenia je obľúbené aloe vera. Pomáha pri hnačkách, liečbe zápachy, bolesti žalúdka, kožnej alergie či bolesti hlavy. Prospieva celkovému zdraviu hrubého čreva.


Ktoré zo spomínaných vecí si doprajete a ako často? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.

Zdroj: thinkstockphotos.com, thinkstockphotos.com, mb

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close