Časový posun bez problémov? Zvládnete to aj vy!

budík

p

Niekto si ho ani nevšimne, inému dokáže urobiť poriadny škrt cez rozpočet. Kým „prepneme”, trvá to aj týždne a pocit únavy zo seba nestrasieme ani studenou sprchou. Skúste tento rok časový posun poraziť!

S hodinovým časovým posunom sme sa chtiac-nechtiac museli naučiť žiť. Na jar, presnejšie povedané poslednú marcovú nedeľu, si hodinu zo spánku uberáme. No a na jeseň – poslednú októbrovú nedeľu – sa nám „ukradnutá” hodinka vracia. Ako dobre, že sa pripravujeme na druhú možnosť. Zmena času nastane túto jeseň 30. októbra.

Choďte za slnkom

V zime je ho menej a telo na tento fakt reaguje – potrebuje si dobiť energiu spánkom. Preto sa cítime na jeseň a v zime viac unavení. Ak je to možné, vybehnite cez obed von a aspoň 10 minút venujte krátkej prechádzke. Keď sa nakopia dni bez slniečka, zaútočte na únavu umelým osvetlením. Vymeňte žiarovky za silnejšie a pokojne si zasvieťte na únavu hneď zrána.

Povolené chrumkanie

Hrsť mandlí a lieskovcov vám každý deň zabezpečí dostatok horčíka. Práve jeho nedostatok môže spôsobovať pocit, že vaše telo prestáva vládať. Okrem orechov si pridajte do jedálneho lístka aspoň raz do týždňa ryby. Takto by ste mali mať istú odporúčanú dennú dávku horčíka – 300 mg.

Zabehnite si okolo domu

Aj bez psíka a vždy, keď vás prepadne únava. Vedci už dávno dokázali, že energiu možno načerpať práve z kyslíka. Len smelo do toho. Ranná 10-minútová prechádzka vás preberie viac než pol litra kávy. 

Vitamínová bomba na správny štart

Časový posun netreba podceňovať – vie vytrhnúť zo zabehnutých koľají aj odolný organizmus. Preto je pocit únavy úplne opodstatnený. Miesto ignorácie naň treba zaútočiť dodaním energie navyše. Odšťavte si strapec hrozna, pridajte k nemu šťavu z 1 – 2 pomarančov a nakoniec do šťavy vmixujte banán. Takýto koktail plný vitamínu C a minerálnych látok vás nielen dobije energiou, ale aj podporí vašu imunitu.

Piť treba aj v chladnom počasí

Nezabúdajte, že malátnosť má na svedomí práve nízky príjem tekutín. Zatiaľ čo v lete sa nám smäd prihlási vďaka teplému počasiu, v zime ho až tak nepociťujeme a ľahko pitný režim zanedbáme. Odborníci varujú, že pravidelne a veľa piť treba po celý rok. Začnite hneď ráno – pred kávičkou vypite pohár vody. Ak môžete, postavte si 1,5-litrovú fľašu v práci na stôl a urobte všetko pre to, aby ste ju doobeda vypili. A poobede si vytiahnite ďalšiu. Ak vám nechutí voda, vyskúšajte ovocné čaje. Vynikajúco chutia vlažné. Pozor si dajte na sladké malinovky. Hlavne si povinné pitie rozložte, nesnažte sa ho vybaviť jedným vrzom večer po príchode z práce.

3 minútky len pre seba

To zas nie je až tak veľa, keďže deň má až 1 440 minút! Je jedno, kedy si tie 3 z nich vyčleníte iba pre seba. Môže to byť ráno alebo večer. Podstatné je, aby ste si na chvíľku sadli, vydýchli si a pred stavili si niečo príjemné. Pozitívne myslenie má svoje čaro – minimálne vás upokojí. A keďže sny zatiaľ nezdanili, preneste na pláž v Karibiku. Spomínaný čas môžete využiť na to, aby ste si naplánovali ďalší deň – v pokoji a s nadhľadom.

Zastavte kolotoč

Rutina vie človeka neskutočne vyčerpať až ubiť. Zmena je život – nebráňme sa jej. Práve ona môže človeka naštartovať. Zaveďte doma novú tradíciu. Napríklad, že každý piatok popoludní vybehnete s deťmi von a nazbierate opadané farebné lístie a doma budete súťažiť, kto z neho urobí najkrajší obrázok. Alebo sa sústreďte na kamarátov. Založte si filmové večery. Môžete sa každý týždeň stretnúť a pozrieť si spolu nejakú vtipnú klasiku. Možno vás prekvapí, koľko energie vám vie dodať čas strávený smiechom v kruhu dobrých ľudí.

Zdroj: p, Pippa

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close