Myslíte to s diétou vážne? Ak áno, skúste sa inšpirovať týmito tipmi

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto

Anketa

Držíte v tomto momente diétu?

Zdravá, vyvážená a pravidelná strava je pri diéte nevyhnutná

Ak držíte diétu po prvý raz, určite ste si všimli, že to nie je tak jednoduché, ako ste si možno mysleli. Všade, kam sa pohnete, na vás číhajú smažené jedlá, koláče či čipsy, ktorým len s ťažkým srdcom odolávate. Existuje pár vecí, ktoré musíte pri držaní diéty vedieť a ktoré vám v jej dodržiavaní pomôžu.


Pravidlo č. 1: Raňajkujte

Základným pravidlom pri diéte ja raňajkovať. Znie to ako klišé, no ak raňajky vynechávate, hrozí vám, že počas dňa vás zastihne vlčí hlad. Následne sa začnete prejedať, len aby ste ho utíšili.

Ďalším pozitívom sú výsledky vedeckých výskumov, ktoré potvrdzujú, že ľudia, ktorí pravidelne raňajkujú, sú štíhlejší a zdravší. Ak nestíhate ráno variť vajíčka či pripraviť ovsené vločky, dajte si aspoň ovocie, biely jogurt či orechy.

Pravidlo č. 2: Jedzte každé tri hodiny

Pokiaľ si myslíte, že čím menej jete, tým jednoduchšie schudnete, mýlite sa. Bez jedla dlho nevydržíte a potom sa na vás vďaka jojo efektu kilá nabalia späť. Dôležité je jesť každé tri hodiny malé porcie.

Vysvetlenie je jednoduché. Ak telo zistí, že dostáva málo potravy, začne si robiť zásoby v podobe tuku a vy tak budete priberať. Štúdie ukazujú, že ľudia, ktorí jedia päťkrát denne, vedia lepšie kontrolovať chuť do jedla aj svoju hmotnosť.


Mohlo by vás zaujímať: Diétne tipy pre zrelý vek: Zhadzovanie kíl ide aj po päťdesiatke!


Pravidlo č. 3: Nešetrite s korením

Hovorkyňa americkej Dietetickej asociácie Malena Perdomo má v otázke korenín a čili úplne jasno: ,,Jedlo, ktoré dobre vonia a je doslova nabité chuťou, stimuluje chuťové poháriky a uspokojí tak vaše chute rýchlejšie. To znamená, že budete jesť menej!“ Odteraz sa teda korenín nemusíte vôbec báť. Čili navyše pomáha spaľovať kalórie a zvyšuje sexuálny apetít.

Pravidlo č. 4: Veľa spite

Rozmýšľali ste už niekedy nad tým, ako súvisí spánok s chudnutím? Funguje tu akási nepriama úmera. Čím menej spíte, tým viac produkuje vaše telo hormón ghrelín, ktorý podporuje chuť do jedla. Rovnako produkuje aj menej hormónu leptín, ktorý vám hovorí, že ste už plní. Doprajte si preto každý deň kvalitný spánok. Ľudia v produktívnom veku by mali spať ideálne 7,5 hodiny.

Pravidlo č. 5: Bielkoviny musia byť

Strava, ktorú prijímate, je tvorená najmä sacharidmi, tukmi a bielkovinami. Najdôležitejšie sú bielkoviny. Tie by ste mali prijímať vo väčšine jedál, ktoré počas dňa jete. Výhod bielkovín je hneď niekoľko. Najväčšou je, že dokážu udržať pocit nasýtenia dlhšie, ako sacharidy či tuky. Takisto pomáhajú pri spaľovaní tukov a chránia svalovú hmotu. Nevynechávajte preto zo stravy zdravé bielkoviny, ktoré nájdete v morských plodoch, chudom mäse, bielku, orechoch, sóji, jogurtoch či fazuli.


Mohlo by vás zaujímať: Diéta vďaka ktorej schudnú aj tí, čo diétovať nevedia: Účinne a bez jojo efektu!


Pravidlo č. 6: Získajte partnera na svoju stranu

Chudnutie vo dvojici ide oveľa ľahšie, to je úplne jasné. Ak ste v tom však sami, musíte získať partnera na svoju stranu. Aspoň v tom zmysle, že vás bude podporovať a nebude provokovať. Žiadne vypekanie zákuskov, varenie smažených jedál ani zemiakové lupienky večer k filmu. Partner by vám nemal robiť zbytočné chute, ktorým neviete odolať.

Pravidlo č. 7: Odmeňte sa!

Ak sa vám pár kíl podarilo zhodiť, odmeňte sa. Kúpte si niečo na oblečenie, do domácnosti, či čokoľvek, čo vás poteší. Budete tak oveľa viac motivovaní k ďalšiemu chudnutiu. Takisto sa nebojte stanoviť si ciele. Povedzte si, že ak schudnete ďalší mesiac päť kíl, kúpite si za odmenu niečo, po čom ste už dlho túžili. Tie kilá budú vydreté a budú výsledkom odriekania. A to sa predsa musí odmeniť.


Ako sa darí chudnutie vám? Napíšte ostatným čitateľom svoje skúsenosti a tipy v diskusii pod článkom.

Zdielať na Facebooku
  • Autor: Lenka
  • Foto: thinkstockphotos.com

Diskusia (1)

  • liba 12.12.2017, 07:17

    odmenim se, ze se poradne najim.. bezte do prcic s dietama, po tech je hlad, nasleduje jojo efekt. staci nežrat tolik, neprezravat se a trochu pohybu, chodit sem tam pesky apod. když uz si kazdy dnes vozi zadek, sedi u PC, at aspon na turu se dostane obcas nebo rychle prochazky o vikend si vyhrani na pohyb v prirode, venku. nemusi nutne v telocvicne. zabehat si, rychla chuze. denne vybehnout schody místo vytahu apod. vzdat se velkych porci, odbourat hranolky, jako prilohu dusenou zeleninu, zapomenout na dopravani si - nacpani se, vynahrazovat, ze drive vse nebylo, ted si dam, nacpu se.. zapomenout na uvazovani: vzdyt na to mam, jeste abych se nenajedl co hrdlo raci naladovat se. dlouho mame blahobyt, naucte se s tim zit, ze mit se dobře, neni jen o jidle, hory na taliri. odpustit si caste sladkosti, mastnoty. jist stridme jako clovek ne jako zvire.

1

Pridať komentár