Rýchla na prípravu, ľahko stráviteľná a vhodná aj pri chudnutí: Čo všetko (ne)viete o červenej šošovici?

Miska s červenou šošovicou

Červená šošovica má spomedzi strukovín jednu z najkratších príprav (Zdroj: GettyImages)

Červená šošovica má spomedzi strukovín jednu z najkratších príprav. Po uvarení z nej môže vzniknúť hladké pyré, svoju dokonalosť tiež ukazuje v kombináciách s orientálnym korením a v krémových polievkach. Dokonca ju pred varením netreba namáčať! Okrem chuti prináša niekoľko ďalších dôvodov, prečo si zaslúži miesto vo vašej kuchyni.

Sýta náhrada za mäso

Prečo sa o šošovici vo všeobecnosti hovorí ako o náhrade za mäso? Je jednou z popredných potravín v jedálničku vegetariánov a vegánov. Obsahuje totiž vysoké percento bielkovín a esenciálnych aminokyselín. V jednej menšej miske uvarenej šošovice (100 g) sa ukrýva až 9 g bielkovín, čím orientačne pokryjete jednu pätinu dennej potreby tejto látky. Je tiež výborným zdrojom vlákniny.

Ideálna pri chudnutí

Bielkoviny a vláknina. Dvojica, pomocou ktorej sa naučíte odolávať všetkým pokušeniam chladničky. Prílohy či polievky z červenej šošovice zasýtia na dlhé hodiny a zabránia prejedaniu sa. Taktiež vás ušetria návalov vlčieho hladu.


Mohlo by vás zaujať: Naservírujte si tanier strukovín: Zasýtia, dodajú živiny a sú ľahko stráviteľné


Nespôsobuje nadúvanie

Niektorí z nás sa strukovinám vyhýbajú práve z dôvodu, že spôsobujú nadúvanie alebo nadmerne zaťažujú trávenie. Prečo je tomu tak? Najčastejšie ide o nevhodnú alebo nedostatočnú prípravu. Taktiež zaváži vyšší obsah oligosacharidov, s ktorými si vo väčšej dávke nevie tráviaci trakt poradiť. Práve z tohto dôvodu musia byť strukoviny na dlhé hodiny namočené.

Pre červenú šošovicu to však neplatí. Ku konzumácii je pripravená už za 15 – 20 minút, bez potreby namáčania a je vhodná aj pre ľudí s citlivým zažívaním. Dokonca sa odporúča ako súčasť jedálnička malých detí.

Stabilizuje hladinu cukru v krvi

Viete o tom, že strava s vyšším obsahom vlákniny spomaľuje vstrebávanie cukru v črevách? Pomáha tak lepšie udržať kontrolu nad hladinou cukru v krvi a chráni pred prudkým zvyšovaním inzulínu. Červená šošovica je nielen bohatá na vlákninu, zároveň má vyšší glykemický index a preto je vhodnou potravinou aj pre ľudí trpiacich cukrovkou.

Dodáva energiu

Červená šošovica je cenným zdrojom železa. To je nevyhnutnou súčasťou hemoglobínu, ktorého základnou funkciou je prenos kyslíku bunkám do každej časti tela. Práve nedostatok železa prijímaného v strave môže byť jednou z hlavných príčin opakujúceho sa pocitu únavy a vyčerpania.


Mohlo by vás zaujať: Máte na tanieri dosť strukovín? Už naši predkovia vedeli, aké divy robia s telom!


Sýta polievka z červenej šošovice

Budeme potrebovať:

– 150 g červenej lúpanej šošovice
– 400 g lúpaných paradajok (z konzervy)
– 1 čajovú lyžičku rasce
– 2 lyžice oleja
– 1 cibuľu
– 150 g uvareného cíceru
– 1 smotanu
– 1 l zeleninového vývaru
– soľ a mleté čierne korenie podľa chuti

Postup: Na oleji osmažíme nadrobno nakrájanú cibuľu s rascou. Pridáme na prehriatie paradajky a šošovicu, po chvíli miešania podlejeme teplým zeleninovým vývarom. Po 20 minútach odstavíme z ohňa a rozmixujeme dohladka ponorným mixérom. Následne pridáme cícer, soľ, čierne korenie a chvíľu povaríme. Ak máte radi voňavé a korenisté chute, pridajte aj kúsok chilli papričky a koriandrovú vňať. Podávame naservírované s kopčekom smotany na zjemnenie.


Plní elánu aj na Facebooku: Buďte v obraze a nenechajte si ujsť už žiadny zaujímavý článok

Zdroj: Plnielanu.sk

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close