Poraďte si s chorobami počas celej zimy: Pomôže vám týchto 5 potravín

Zázvor

pixabay.com

Aj vy patríte k ľuďom, ktorí sú v zime každú chvíľu chorí? Neviete si poradiť a netušíte, ako by ste mali svoju imunitu posilniť? Ak sa vyhýbate lekárom, stavte na potraviny, ktoré vám zaručene pomôžu zlepšiť obranyschopnosť prirodzeným spôsobom. Navyše bojujú proti vírusom i infekciám. To všetko vďaka vysokému obsahu vitamínov, minerálov a probiotík.

Rakytník

Málokto vie, že plody rakytníka obsahujú veľké množstvo vitamínu C, ktorý chráni ľudské telo pred chorobami. Niektoré odrody majú viac ako 500 mg vitamínu C v 100 ml šťavy, čo je asi dvadsaťkrát viac, ako v pomaranči. Okrem vitamínov obsahujú plody tohto kra, ktorý pochádza z Ázie, aj dôležité minerály a biologicky aktívne látky. Z rakytníka sa môžu jesť plody surové, no dajú sa aj zamraziť. Počas choroby je veľmi účinný rakytníkový čaj.

Náš tip: Zaobstarajte si extrakt z rakytníka, ktorý dodá telu chýbajúce vitamíny i minerály a posilní tak obranyschopnosť tela.


Mohlo by vás zaujímať: Mocné bobuľky rakytníka: Posilnite nimi svoje zdravie a odolnosť aj vy!


Kyslá kapusta

Kyslá kapusta je vitamínová bomba, ktorá vám pomôže uchrániť sa pred chrípkou i nachladnutím. Vďaka vysokému obsahu vitamínov B, C, E a K, železa, horčíka, ale aj laktobacilom, patrí k najlepším prírodným probiotikám a najzdravším potravinám vôbec.

Prostredníctvom kapusty viete svojmu telu dodať množstvo dôležitých bioaktívnych látok a prečistiť organizmus od škodlivín. Kapusta pomáha bojovať s nádorovými ochoreniami, infekciami, vírusmi, posilňuje imunitu a zlepšuje aj funkciu mozgu.

Náš tip: Kyslá kapusta je účinnou prevenciou chrípky a preto ju konzumujte aspoň dvakrát do týždňa. Napríklad ako prílohu k zemiakom a mäsu.

Bryndza

Medzi potraviny, ktoré by ste v zime nemali vyradiť zo svojho jedálnička, patrí jednoznačne aj bryndza. Táto probiotická bomba znižuje vysoký krvný tlak, bojuje proti nádorovým ochoreniam a hlavne zlepšuje vašu imunitu. Tá býva počas zimného obdobia oslabená. V jednom grame bryndze nájdete až miliardu prospešných mikroorganizmov, ktoré zlepšujú obranyschopnosť. Patri tiež medzi unikátne slovenské výrobky.

Náš tip: Pripravte si bryndzovú nátierku, ktorá je mimoriadne nenáročná. Stačí zmiešať 250 g bryndze a 100 g mäkkého masla. Podávajte s cíbikmi a čerstvým pečivom.

Zázvor

Zázvor je počas zimy nenahraditeľný. Najčastejšie sa z neho pripravuje čaj a to zaliatím nastrúhaného zázvoru vriacou vodou. Pridaním citrónovej šťavy a lyžičky medu slúži ako výborná prevencia alebo liečba chrípky, prechladnutia a zápalu horných dýchacích ciest. Kúsok ošúpaného zázvoru sa pri bolestiach hrdla odporúča aj žuť a premieľať pár minút v ústach.

Náš tip: Ak vám zázvorová chuť vadí, skúste do čaju pridať mätu alebo bazu, ktoré ju zjemnia. Denná dávka by nemala prekročiť štyri gramy, ak je zázvor čerstvý a jeden gram ak je v sušenej podobe.


Mohlo by vás zaujímať: Problémy s imunitou? Pomôže vám hliva vo všetkých svojich podobách


Hliva ustricová

Hliva ustricová je plná vitamínov B, C, D a K, proteínov, sterolov, zinku, selénu, železa, ale i hubovej vlákniny, vďaka ktorej sa z tela dostávajú von škodlivé látky. Najvýznamnejšiu rolu však zohráva stopka hlivy, ktorá je plná betaglukánu, ktorý pomáha telu bojovať s rakovinou a zvyšuje odolnosť tela voči baktériám a vírusom. Glukány sa využívajú v medicíne pri  liečení chorôb veľmi často, keďže nepoškodzujú organizmus a nemajú negatívne vedľajšie účinky.

Na prípravu hlivy potrebujeme:

●       trs hlivy

●       kúsok masla

●       cibuľku na orestovanie

●       zeleninu podľa chuti (mrkvu, papriku, tekvicu..)

●       soľ a korenie

Postup: Hlivu rozoberte, tvrdé časti odkrojte a klobúčiky nakrájajte na pásiky. Na panvici si zatiaľ rozpusťte kúsok masla, na ktorom orestujete cibuľku. Po chvíli pridajte hlivu a všetko spolu osoľte, okoreňte a opečte. Nakoniec pridajte zeleninu podľa chuti a premiešajte. Podávajte s chlebom, ryžou alebo cestovinami.


Ktoré zo spomínaných potravín si doprajete vy? Napíšte ostatným čitateľom do diskusie pod článkom.

Zdroj: pixabay.com, pixabay.com, Lenka

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close