Prečo by mali reklamné letáky v schránkach definitívne skončiť? Tu sú 3 zásadné dôvody

Letáky v schránke.

Zdroj: Getty Images

Poznáte to aj vy. Prídete vybrať poštu zo schránky a popri rôznych listoch z banky, poisťovne a iných inštitúcií tam nájdete reklamné letáky. V roku 2021 sa môže zdať, že ide o prežitok z minulosti. Vysvetlíme vám, prečo to tak je.

Dostávajú ich všetci, no nie každý ich číta

Aj na Slovensku sú tisíce ľudí, ktorí reklamný leták takmer bez mihnutia oka zahodia do smetného koša. Jednoducho ich to nezaujíma a nečítajú ich. Je síce pravda, že letáky majú aj svojich fanúšikov a čitateľov, ale kolportéri ich bez rozdielov hádžu do schránok všetkým. Takto nimi obťažujú aj tých, ktorí môžu leták dostať stokrát, ale stokrát ho aj vyhodia. A čo je horšie, balíky letákov často končia pohodené pred spoločným vchodom. Potom je namieste otázka, či to nie je zbytočné mrhanie nielen financií na ich výrobu, ale aj papiera. Veď sami si položme otázku, kde tie letáky aj tak nakoniec končia.

Môžu sa ušetriť tony papiera

Známy reťazec Lidl sa rozhodol pre významný a doslova revolučný krok. Do všetkých slovenských domácností zrušil distribúciu týždňových papierových letákov. Už v roku 2018 zmenil Lidl formát letáka z rozmeru A3 na A4 a ušetril vďaka tomu viac ako 1 520 ton papiera. O rok neskôr v tretine regiónov Slovenska úplne zrušil distribúciu a svoju ročnú spotrebu papiera znížil o ďalších 850 ton.

Následne sa letáky prestali distribuovať úplne, pričom sa usporilo 1 700 ton papiera. A celkový výsledok? Lidl ušetrí 4 100 ton papiera ročne. Na lepšiu predstavu – na výrobu takéhoto množstva papiera je potrebných asi 70-tisíc dospelých stromov. Mimochodom, tento počet dokáže denne vyprodukovať objem kyslíka, ktorý pokryje spotrebu pre približne 3,5 milióna ľudí. To už stojí na zamyslenie a inšpiráciu aj pre konkurenciu.

Informácie o tovare a zľavách sa dajú pozrieť aj na internete

Dnes je už bežným štandardom, že rôzne spoločnosti informujú o svojich produktoch a zľavách aj prostredníctvom internetu a sociálnych sietí. Nie je to pritom iba záležitosť veľkých obchodných reťazcov. V súčasnosti by si mal každý podnikateľ či predajca uvedomiť, že dokáže oveľa jednoduchšie a efektívnejšie zasiahnuť cieľovú skupinu a konkrétnych zákazníkov práve online formou. Navyše s menšími nákladmi.

„Informovať o ponuke sa dá ekologickejšie a pritom stále efektívne. Veríme, že aj ďalšie firmy prehodnotia svoju zodpovednosť k životnému prostrediu. Dlhodobo motivujeme našich zákazníkov k odoberaniu elektronických newsletterov, sledovaniu ponúk na našej webovej stránke, facebookovom profile či v aplikáciách,“ dodal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za nákup a marketing. Pre ľudí, ktorí nie sú aktívni na internete alebo naň nemajú prístup, ponechal reťazec v obmedzenom množstve letáky priamo v predajniach.

Čo robiť, ak letáky v schránke nechcete?

Nevyžiadanú poštu v maile môžete označiť ako spam. Dá sa niečo podobné aj pri klasickej schránke? Ak sú pre vás reklamné letáky nechcenou poštou, máme pre vás riešenie. Vyrobte si vlastnú nálepku alebo pohodlne za pár eur kúpte v papiernictve samolepiacu tabuľku s textom „Nevhadzujte, prosím, reklamné letáky“. Každý normálny kolportér by mal toto upozornenie automaticky rešpektovať a leták vám do schránky nevhodiť.

Zákazníci krok Lidla oceňujú

Ak by rozhodnutie Lidla inšpirovalo aj ďalšie reťazce a spoločnosti, výrazne by to prispelo k ochrane životného prostredia. Ak dokáže jeden reťazec ušetriť tisíce ton papiera jediným rozhodnutím, koľko úspory by priniesol koniec distribúcie letákov v sto ďalších firmách? Tento krok navyše oceňujú aj samotní zákazníci. Až 86 % z celkového počtu 14 200 hlasujúcich uprednostnilo na facebookovom profile Lidla online verziu letáka pred jeho tlačenou podobou. Aj to je dôkaz, že ľuďom ekológia nie je vôbec ukradnutá a s podobnými krokmi sa dokážu stotožniť a oceniť ich.

CHCEM VEDIEŤ VIAC

Lidl.
Zdroj: Lidl

Advertoriál pripravený v spolupráci so spoločnosťou Lidl.

Zdroj: Plnielanu.sk/Advertoriál
Odporúčame