Vykročte do nového dňa s elánom: Rozcvičte sa hneď ráno v posteli

rozcvička

thinkstock.com

Ťažko sa vám vstáva a vaše nohy a ruky sú ako z kameňa? Ak takéto pocity zažívate takmer každé ráno, je načase zaviesť do svojej rutiny aspoň krátku rozcvičku. Pomôže vám pretiahnuť jednotlivé končatiny a určite sa vám po nej do nového dňa vykročí ľahšie aj s lepšou náladou. Ako na to?

Osteopat Célestin Sertelet ponúka niekoľko cvikov, ktoré môžete urobiť, keď zazvoní budík. A pritom môžete zostať pekne v posteli.

Členky ako prvé

Najprv urobíme krúžky, ktorými budeme aktivovať členky. S rukami pozdĺž tela začnite pomaly krúžiť, najskôr päť krúžkov v smere hodinových ručičiek, potom v protismere, s pravým členkom, potom to isté s ľavým členkom. Ponaťahujete si tak väzy a šľachy, ktoré sú namáhané najmä nosením obuvi s podpätkom.


Tiež by vás mohlo zaujať: Top cvičenia pre ľudí nad 50: Zachovajte si pevné zdravie aj peknú postavu!


Uvoľnite zadok a panvu

Stále v ľahu skrčte pravú nohu. Vaša päta zostáva na matraci blízko pravej časti zadku. Dajte pravú ruku na koleno a urobte stehnom päť veľkých kruhov v smere hodinových ručičiek a v protismere. Cvičte pomaly a kruhy robte čo najväčšie. Opakujte s ľavou nohou. Cvičením uvoľňujete zadok a nepriamo panvu.

Pretiahnite sa

S chrbtom pritisnutým k matracu skrčte ľavé koleno ako pri predchádzajúcom cviku. Uchopte ho pravou rukou a tlačte vpravo, ako keby ste ho chceli pritisnúť k matracu. Chrbát musí zostať rovný. Napnite ľavú pažu na matrac a pretiahnite päsť, pričom dlaň smeruje von. Urobte päť nádychov a pri každom výdychu tlak pravou rukou prehĺbte. Nesmie vás pritom nič bolieť. Opakujte cvičenie s pravým kolenom.


Tiež by vás mohlo zaujať: Pevné a vypracované brucho môžete mať aj vy: Pomôžu vám tieto cviky


Čo na stehná?

Posaďte sa na lôžku s napätými nohami a snažte sa dotknúť rukami špičiek nôh. Päťkrát sa nadýchnite a s každým výdychom sa snažte ešte viac priblížiť k nohám. Musíte cítiť tlak v zadnej časti stehien, nepríjemný, ale účinný!

Natiahnite chrbát

Nakoniec vstaňte z postele a ponaťahujte si chrbát. Vaše ruky sa najprv snažia dotknúť špičiek nôh a hlava je úplne uvoľnená. Pomaly, stavec po stavci, narovnávajte chrbát. Zároveň zdvihnite ruky nad hlavu a natiahnite sa do výšky. Skrúťte chrbát dozadu. Opakujte päťkrát.


Snažíte sa ráno ponaťahovať stuhnuté svalstvo? Aké cviky na to používate vy? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii.

Zdroj: thinkstock.com, thinkstockphotos.com, Zora, Le Figaro, ČTK

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close