Ceny potravín dávajú v poslednom období Slovákom dosť zabrať. Aj preto zákazníkov Lidla poteší správa o znižovaní cien dvoch produktov, bez ktorých sa nezaobíde žiadna domácnosť.
Koľko vajec minú ročne Slováci?
Vedeli ste, že čerstvé vajcia si podľa prieskumov kúpi aspoň 9 z 10 slovenských domácností? Ročne spotrebuje priemerná domácnosť 444 vajec, tie viacčlenné dokonca až 613 kusov. To svedčí o tom, že je to naozaj základná potravina, na ktorú minieme značné množstvo peňazí.
Zlacnenie je dlhodobý krok
Lidl sa aj preto rozhodol dlhodobo znížiť cenu všetkých balení čerstvých vajec predávaných pod privátnou značkou. V priebehu celého roka tak dokážu zákazníci za nákupy ušetriť doslova desiatky eur.
„Znížili sme cenu všetkých balení čerstvých vajec našej privátnej značky bez ohľadu na typ chovu, veľkosť a počet kusov v balení. Z našej ponuky si vyberie skutočne každý. Nejde pritom o akciovú ponuku, ale o ďalšie rozšírenie počtu dlhodobo zlacnených výrobkov z nášho stáleho sortimentu,“ vysvetlil Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za nákup a marketing.
Cena klesla v priemere až o 15 %
Zníženie cien čerstvých vajec v Lidli sa pohybuje v rozpätí od 8 % pri „desiatkach“ z voľného výbehu (z 3,49 na 3,19 €) až po štvrtinu pri desaťkusovom balení vajec z podstielky veľkosti „L“ (z 3,59 na 2,69 €). Pre lepší prehľad – v priemere klesla cena čerstvých vajec až o 15 %. Lidl sa navyše zaviazal, že do konca obchodného roku 2025 bude pod vlastnými značkami predávať čerstvé vajcia výlučne z udržateľných chovov.
Lacnejšie kúpite aj mlieko
Spotreba mlieka je na jedného Slováka približne 189 kilogramov na rok. Za posledné roky narástla asi o 20 kilogramov ročne. Svetová zdravotnícka organizácia WHO však odporúča až 220 kilogramov na osobu a rok.
Najväčší podiel na predaji mliečnych výrobkov na Slovensku má mlieko, ktoré sa objavuje v každom druhom nákupnom košíku rýchloobrátkového tovaru. Okrem vajec tak Lidl dlhodobo znižuje cenu trvanlivého mlieka (plno- i polotučného) aj čerstvého plnotučného mlieka vlastnej značky Pilos. Ide pritom taktiež o dlhodobú zľavu.
V Lidli sa ročne predá vyše 100-tisíc ton mlieka a mliečnych výrobkov
„V zahraničí uprednostňujú zákazníci čerstvé mlieko. Na Slovensku je to naopak a až štyri pätiny predaného mlieka tvorí trvanlivé. Vo všeobecnosti sa najviac predáva polotučné trvanlivé mlieko, ktorého podiel rastie a zákazníci siahajú najčastejšie po našej privátnej značke Pilos,“ priblížil Martin Nagy.
„Ročne sa v Lidli predá viac ako 100-tisíc ton mlieka a mliečnych výrobkov. Preto sme sa rozhodli dlhodobo znížiť cenu našich mliek. V Lidli šetria zákazníci každým nákupom,“ doplnil. Lidl zároveň pomáha aj slovenským výrobcom a dáva im možnosť predávať v zahraničných predajniach. V rámci spolupráce tak svoje výrobky dodáva do iných krajín napríklad Tatranská mliekareň, AgroTami, Havran, Milsy či Agrofarma.
Advertoriál pripravený v spolupráci so spoločnosťou Lidl.
Zdieľať na
Zdieľaní