Chcete znížiť krvný tlak bez liekov? Zmeňte životný štýl!

Najčítanejšie dnes
3 dni
Týždeň

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto

Anketa

Máte problém s vysokým krvným tlakom?

Behanie je jednou z najmenej náročných foriem nevyhnutnej pohybovej aktivity

Niektorí ľudia, ktorí majú vysoký krvný tlak, sa spoliehajú výlučne na užívanie tabletiek. Možno ani nevedia, že krvný tlak sa dá znížiť aj bez nich. A mnohí, ktorí ním trpia o ňom ani nevedia, pretože jeho prvým príznakom môže byť niekedy až infarkt. V produktívnom veku by ste preto mali už z preventívnych dôvodov dbať na svoje srdce. Viete ako na to?


Ide to aj bez liekov

Už dávno je známa kombinácia, ktorá pomáha znižovať krvný tlak bez toho, aby ste museli užívať lieky. Nie je ťažké si domyslieť, čo by to mohlo byť. Jedná sa samozrejme o zmenu životosprávy, pri obéznych ľuďoch najmä zníženie hmotnosti a pravidelný pohyb, či športovú aktivitu. Ak do svojho života pridáte šport a zdravú stravu, buďte si istý, že vaše srdce sa vám za túto starostlivosť poďakuje.

Aký tlak je považovaný za vysoký?

Zásadou je, aby ste si tlak merali pravidelne, aspoň raz za mesiac, aj vtedy, ak vám nič nie je. Prevencia je v tomto prípade veľmi dôležitá. Za ideálny tlak sa považuje hodnota 120/80. Za vysoký krvný tlak sa považuje, ak tlakomer ukazuje hodnoty vyššie ako 140/90. Vysoký tlak sa považuje za civilizačnú chorobu a trpí ňou veľké množstvo ľudí. Veľa z nich o nej ani nevie. Nie ste medzi nimi aj vy?


Tiež by vás mohlo zaujať: Pristrihnite vysokému tlaku krídelká – a bez liekov!


Domáci tlakomer je na nezaplatenie

Najideálnejšie by bolo, keby ste mali doma vlastný tlakomer, ktorý môžete kedykoľvek použiť. Dnes sa už dajú v lekárni kúpiť jednoducho ovládateľné tlakomery. Ich ceny sa pohybujú už od 20 Eur, takže sú naozaj dostupné. Ak naň momentálne nemáte voľné peniaze, skúste požiadať vašich príbuzných, aby vám takýto užitočný darček venovali k sviatku. Vy z neho budete mať určite väčší osoh, ako z kytice kvetov, ktorú o týždeň vyhodíte a vaša rodina si aspoň nebude musieť lámať hlavu nad tým, čo vám k sviatku kúpiť.

Športujte – budete zdravší!

Ľudia, ktorí pravidelne športujú, tak dbajú celkom prirodzene a niekedy aj nevedome na zdravie svojho srdca. Títo ľudia sú potom aj vo vyššom veku omnoho vitálnejší, spokojnejší a aktívnejší. Šport je jedným z hlavných faktorov, ktorý dokáže človeka nielen dostať do formy, ale zároveň mu pomôcť aj v zástupe chorôb. Jednou z nich je aj hypertenzia – vysoký krvný tlak. Pohybová aktivita by mala trvať aspoň 30 minút a mala by sa opakovať aspoň 5 krát za týždeň.

Ak ste obézny – v prvom rade schudnite

Toto je prvé pravidlo, ktoré platí pri vysokom krvnom tlaku u ľudí, ktorí majú nadváhu. Vedci vypočítali, že ak sa obéznemu človeku podarí schudnúť aspoň o 15 %, klesne mu aj tlak. A čím viac schudne, tým nižší tlak dosiahne. Vypočítajte si vaše BMI a ak vám vyjde, že trpíte nadváhou, určite s tým niečo urobte. Úprava stravovania pomôže znížiť tlak aj ľuďom s normálnou váhou.


Tiež by vás mohlo zaujať: Máte vysoký tlak? Dopĺňajte draslík, je v týchto potravinách!


Obmedzte soľ a namiesto nej si pridajte ovocie a zeleninu

Ľudia, ktorí chcú dosiahnuť zníženie krvného tlaku, by mali v prvom rade obmedziť množstvo prijatej soli do organizmu. Optimálnou dennou dávkou by malo byť asi 1,5 gramu sodíka, alebo 3,8 gramu soli. Naopak, zvýšiť by ste mali dávku zeleniny a ovocia, ktorú do seba každý deň dostanete. Tá by mala predstavovať osem až desať porcií zeleniny či ovocia. Obsahujú totiž draslík, ktorý znižuje hladinu sodíka v tele. Za jednu porciu považujeme napríklad jedno jablko, banán či hrušku. Vaša diéta by mala obsahovať aj dve až tri porcie nízkotučných mliečnych výrobkov.


Poznáte aj vy dobrý recept na zníženie tlaku? Podeľte sa oň s ostatnými čitateľmi v diskusii a vyhrajte víkendový pobyt alebo ďalšie ceny v našej súťaži. Nezabudnite uviesť platnú emailovú adresu.

Zdielať na Facebooku

Diskusia (2)

  • Heart Tonic 28.07.2017, 06:33

    Mne veľmi pomáha Heart Tonic - http://bit.ly/2tOCxJO

  • pavelma 22.12.2013, 17:12

    Dobrý deň, pozorne som si preštudoval všetky tu uvedené komentáre a odborné články. A vždy som fascinovaný tým, ako niektorí tvrdia o tom, že pohybom a športom sa dá veľa dosiahnuť. To určite máte pravdu, ale povedzte mi ako to dosiahnuť ak máte tieto obmedzenia : - ak chcete športovať vo fitnesku potrebujete peniaze a určite mi sami potvrdíte, že poplatok za návštevu fitneska nie sú najlacnejšie ( a ráz za týždeň navštíviť fitnesko nemá cenu ) ., - ako športovať ak máte zdravotné obmedzenia ( bolesti kolien aj po obyčajnej chôdzi, problémy s krčnou a krížnou chrbticou ) takže ak máte aj peniaze a rozhodnete sa ísť do fitka tak neviete čo môžete cvičiť a ako zaťažiť telo ak máte spomínané problémy a nechcete byť invalid., - ako športovať mimo fitneska keď mám tieto obmedzenia ako uvádzam? - skúšal som to aj v prírode, ale ako keď sa snažím o hodinu chôdze a po polhodine chôdze mám bolesti kĺbov a svalov ., - aj by som bicykloval, ale teraz v zime to nie je možné, a okrem toho mam tie isté problémy pri bicykovaní ( bolesti kolien a svalstva ) ., - chodil by som aj plávať, ale kde? a na to tiež potrebujete peniaze. A tiež vhodnú klímu a vhodnú teplotu vody, a niektoré lacnejšie plavárne v Bratislave nie sú prispôsobené ľuďom ale mimozemštaňom prečo? napríklad ak idete do plavárne Pasienky nemajú voľný termín kedy Vy máte voľno hlavne poobede, alebo podvečer voľné termíny majú skôr doobeda alebo neskoršie večer po 20 hodine., - tiež nie je to zaujímave ak idete raz do týždňa si zaplávať a ak chcete tri štyri krát do týždňa tak to tiež nie je najlacnejšie., - v lete je to bez problémov čo sa týka ceny ., Takže čo mi doporučíte? - takže ak by som aj mal

1

Pridať komentár