Štíhlejšia postava a viac vitality: Prečistite črevá vhodnými potravinami

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto

Anketa

Trpíte často tráviacimi problémami?

Hrach, šošovica a iné strukoviny sú pri čistení hrubého čreva veľmi efektívne

Tráviace problémy patria medzi ťažkosti, ktoré nás trápia pomerne často. Hlavnou príčinou týchto neduhov sú nesprávne stravovacie návyky. Často prijímame priveľa ťažko stráviteľných jedál, a naopak, chýba nám napríklad vláknina.


Niekedy však stačí spraviť len pár drobných zmien v jedálničku a a môžete zahnať aj väčšie zažívacie problémy. Keď si prečistíte hrubé črevo, budete sa cítiť plní síl, zdravší a ľahší.

Dočkáte sa lepšieho trávenia aj nižšej hmotnosti

Zanesené črevo, ktoré obsahuje zvyšky potravy, sa stáva vhodným prostredím na množenie baktérií, choroboplodných zárodkov i parazitov. Pomalé trávenie spôsobuje nepríjemné zápchy a kvôli nim ostávajú nestrávené časti potravy dlhšiu dobu v tráviacom systéme. Tak sa zvyšuje hladina toxínov v krvi, keďže sa rovnako ako živiny dostávajú cez stenu čriev do krvného obehu. Naopak, prečistené hrubé črevo je ideálnym prostriedkom na plnohodnotné vstrebávanie potrebných živín. Navyše, nestrávené zvyšky potravy budú prechádzať tráviacim systémom oveľa jednoduchšie.

Ak nie ste spokojní so svojou hmotnosťou, vyskúšajte zbaviť vaše črevá nečistôt. Viditeľne schudnete a váš organizmus sa naštartuje. Takýto stav nezaťaženého trávenia sa vám určite zapáči, takže sa aj do budúcna spokojne zameriate na vhodnú stravu.


Mohlo by vás zaujať: Schudnite z brucha aj iných partií: Stačí dodržať niekoľko jednoduchých zásad


Čisté črevá = viac energie a lepšia koncentrácia

Pravidelné zbavovanie sa toxínov z organizmu znamená, že vaše telo sústredí energiu do iných častí tela, vďaka čomu sa cítite vitálnejšie a plní energie. Strava chudobná na vitamíny pri neefektívnom vstrebávaní živín môže spôsobiť problémy so sústredením či iné zdravotné ťažkosti. Aj keď zdravú stravu konzumujete, telo z nej kvôli zaneseným črevám nedokáže vyťažiť maximum. Vtedy ani ďalšie biologické procesy v tele nefungujú správne.

Zníženie rizika rakoviny hrubého čreva

Celým tráviacim traktom a pečeňou prejde každý toxín, ktorý zjete či vypijete. Keď sa v čreve usadzujú, spôsobujú ťažkosti vo forme polypov, cýst i rakovinových zárodkov v hrubom čreve aj v celom tráviacom trakte.


Mohlo by vás zaujať: Potláčajú chuť na jedlo a urýchľujú trávenie: Schudnite s týmito potravinami


Na vyčistenie hrubého čreva by ste mali jesť tieto potraviny:

  • Hrach, šošovica

Hrach, šošovica aj iné strukoviny sú pri čistení hrubého čreva veľmi efektívne, veď patria k najbohatším zdrojom vlákniny na svete. A ich zahrniete do svojej stravy, dokážete tak denne zvýšiť príjem vlákniny o 8-11 gramov. Nevraviac o množstve vitamínov, minerálov a iných živín, ktoré obsahujú. Podporuje teda nielen zdravé trávenie a pomáha budovať lepší imunitný systém.

  • Listová zelenina

Listová zelenina je známa vysokým obsahom chlorofylu, ktorý napomáha zdravému tráveniu a čistí hrubé črevo. Chlorofyl sa dokáže prilepiť na vnútornú stenu v hrubom čreve a tým spomaľuje rast škodlivých baktérií. Zároveň rýchlejšie odstraňuje z čreva hlieny a hnijúce baktérie.


Mohlo by vás zaujať: Máte časté zdravotné problémy? Príčinou môže byť prekyslenie organizmu!


  • Cesnak

Všestranný cesnak sa tiež radí k pomocníkom pri čistení hrubého čreva. Účinne odstraňuje patogény, toxíny aj parazity z tráviaceho traktu. Pomáha tiež z čriev nestrávené zvyšky potravín a zvyšuje vstrebávanie potrebných živín.

  • Jablká

Jablká sa pýšia naozaj vysokým obsahom vlákniny. Sú bohaté na pektíny, ktoré pôsobia vnútri čreva ako zhusťovacia zložka. Pri užívaní jabĺk v pravidelných dávkach si znížite hladinu toxínov v hrubom čreve a zároveň spevníte jeho steny. Ak máte problém s pravidelnou stolicou, jedno jablko denne je to, čo potrebujete.

  • Ľanové semienka

Tieto semienka napomáhajú zdravému tráveniu a účinne prečisťujú hrubé črevo vďaka obsahu tukov a vlákniny. Omega-3 mastné kyseliny znižujú zápaly a spevňujú bunkové steny. Semienka obsahujú rozpustnú vlákninu, ktorá zabezpečuje správne tráviace procesy.


Ktoré zo spomínaných potravín vám pri tráviacich problémoch pomohli najviac? Napíšte a poraďte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.

Zdielať na Facebooku

Diskusia (10)

  • Miro 25.07.2019, 21:46

    Evelinka a čo tak používať vo varení rascu. Surový hrach nenafukuje, ten sušený polený trochu a na to je vhodná rasca. Nafukovanie nie je zdravotný problém! Aj šupky z jablka môžu nafukovať a sú pritom najhodnotnejšie. Skúste mlieko večer. A áno, jasné aj trochu možno niekoho nadúva. Nič neprirodzené. Ovocie treba jesť najmä ráno, kým v bruchu nie je všeličo. A zeleninu možno aj celý deň. Jedno jablko a najmú z obchodu je straaašne málo, vlastne nič.

  • Karolinka 25.04.2019, 20:38

    @evelina: To si prehnala. Čo to tu trepeš o sexuálnom obťažovaní?

  • evelina 25.04.2019, 09:57

    V živote sme ja ani moje kolegyne nepočuli, aby nejaká žena povedala, že ju muž vyt.tkal alebo vyštuchal :( Takúto vulgárnosť môže napísať len nadržaný, primitívny muž, ktorému sa pre sex zastavil rozum. Admin tvoje vulgárne príspevky vymazáva, preto ich píšeš pod ženskými menami jarka, katka či miška. Pokiaľ je to vo všeobecnosti, tak to ignorujem. Teraz si však prekročil v príspevku @evelina všetky hranice a to nie je život ale sexuálne obťažovanie !!! Článok aj diskusné príspevky boli o niečom inom ako o sexe, preto ťa upozorňujem, že tvoje vulgárne kydy na moju adresu nebudem trpieť , nech ich napíšeš pod akýmkoľvek nickom .....

  • Miška 23.04.2019, 20:26

    @evelina: Aké vulgárne kydy? To je život, to nevymyslíš.

  • evelina 23.04.2019, 17:22

    miška, mňa tvoje vulgárne kydy nezaujímajú, nechaj si tie rady pre seba a viac mi nepíš!!! Pochopi to aj ten mravec, čo píše akože ... miška ????

  • Miška 23.04.2019, 16:50

    @evelina: Len si poprď do sýtosti. Kto grgá a prdí ten si zdravie tvrdí. Proti prdeniu najlepším liekom je súlož. Pri nej všetko ľuft z Teba milenec vyštuchá.

  • adamko 23.04.2019, 16:48

    @Gaba: nemudruj radšej si zchuti večer zat tr kaj.

  • evelina 23.04.2019, 14:45

    Polievka zo suchého hrachu alebo zo šošovice ma tiež nadúva a preventívne ich ani nevarím...k zdravému tráveniu mi napomáha pitie vlažnej vody ráno na lačno ( niekedy s pár kvapkami citronovej šťavy) a jedno jablko denne. A pre zrýchlenie metabolizmu si do každého taniera polievky dávam trochu chilli , niekedy mi z neho vyhŕknu slzy, ale statočne ich prekonám :) mne toto veľmi pomáha a nemám problémy. Zo všetkých horeuvedených rád sa mi páči zelená listová zelenina ako hlávkový čalát, rukola, špargľa, mladá cibuľka, ktoré obľubujem. Ale každému podľa jeho chuti....:) PS: Gabi, absolútne vynechávam sladké či kyslé mlieko, pretože ma strááášne nadúva viac ako hrach... a umelé probiotika tiež...

  • Gaba 28.07.2016, 20:54

    Mňa napr. osobne z hrachu nadúva, momentálne skúšam ľanové a iné semienka v jogurte jesť na raňajky a aj jabĺčka jem, ale žeby tam bola výrazná zmena, tak nejako necítim. Možno to bude aj psychickým stavom. Používate niekto trebárs probiotiká vo forme ako je napr biopron forte? Vyskočila na mňa reklama, tak som sa chcela spýtať. Nemám zasa toľko možností si kupovať normálne kravské mliečko, ktoré má tú živú kultúru lepšiu.

  • karel 25.02.2016, 19:44

    článok je od Vasilisa Premúdreho.Nabudúce napíše ako sa správne utiera zadok.

1

Pridať komentár