Zlatý Bažant prešiel obrovskou zmenou: Môže za to presah českých pív na Slovensku

Radoslava Anguš.

Radoslava Anguš. Zdroj: Heineken Slovensko

Tradičné pivo Zlatý Bažant sa po dlhých 25 rokoch rozhodlo pre mimoriadnu zmenu – 12 % ležiak prichádza s úplne novou receptúrou. Viac o celom náročnom procese nám porozprávala Radoslava Anguš, senior brand manažérka spoločnosti Heineken Slovensko.

Prečo sa značka Zlatý Bažant rozhodla zmeniť receptúru svojho piva – 12 % ležiaka? 

Zlatý Bažant je už 25 rokov lídrom na trhu. Je to značka, na ktorej nám veľmi záleží a v ktorej vidíme veľký potenciál ďalšieho rastu. Na to, aby sme výrazne rozšírili bázu našich verných zákazníkov, sme potrebovali produkt, ktorý dokáže reagovať na aktuálne nálady v pivnej kultúre.

V čom spočívalo kľúčové rozhodnutie – vychádzali ste z nejakých dát, štatistík, prieskumu či niečoho iného?

Naše prieskumy jednoznačne poukázali na fakt, že chuťové preferencie slovenských pivárov sa za poslednú dekádu výrazne zmenili. Dnes Slováci preferujú pivo s vyššou a výraznejšou horkosťou, než to bolo kedysi. Vnímame to ako neoddeliteľný a očakávaný dôsledok presahu českých pív na Slovensku.

Radoslava Anguš.
Radoslava Anguš. Zdroj: Heineken Slovensko.

Ako vyzeral vývoj nového produktu a v čom je výnimočný?

Celý proces vývoja novej receptúry trval viac než rok. Predchádzalo mu niekoľko dôležitých výskumov, kým sme sa dostali k tomu, ako by mal nový ležiak od Zlatého Bažanta vyzerať a aké by mal mať špecifikácie či charakteristiky.

Len čo sme doladili teoretickú časť a nastavili receptúru, pustili sme sa do samotnej výroby piva. Nasledovalo niekoľko dlhých mesiacov varenia rôznych šarží, aby sme postupne vyladili vôňu, chuť, plnosť a horkosť nového piva. Finálnej receptúre predchádzalo niekoľko kôl degustovania.

V čom sa vlastne zmenila a upravila receptúra? Môžeme hovoriť o úprave alebo rovno o úplne novom druhu piva?

Najzásadnejšou zmenou v receptúre je zmena množstva a druhov chmeľu. Novinkou je aj použitie slovenského chmeľu z poslednej slovenskej chmeľnice v Nemšovej. Ide o odrodu Žatecký skorý červeňák, vďaka ktorej získalo pivo novú, nezameniteľnú horkastú chuť a arómu.

Záleží nám aj na slovenskom pôvode použitých ingrediencií, ich podiel sa snažíme neustále zvyšovať. Nový Zlatý Bažant 12 % slovenský ležiak obsahuje viac ako 90 % ingrediencií, ktoré majú slovenský pôvod – je vyrobený zo 100 % hurbanovského sladu a vody z artézskych studní priamo z Hurbanova.

Čo všetko sa ešte okrem receptúry samotného produktu mení?

Najvýraznejšou zmenou prešiel samotný produkt, ale to nie je všetko. Značka má nové postavenie, komunikáciu aj kreatívny koncept. V spolupráci s agentúrou sme prišli s novým, odvážnym a veľmi úprimným spotom, v ktorom hovoríme, že Zlatý Bažant už nie je to, čo býval. Je nový, horkejší a sme presvedčení, že práve to fanúšikovia ocenia.

Radoslava Anguš.
Radoslava Anguš. Zdroj: Heineken Slovensko.

Aké boli reakcie v rámci spoločnosti Zlatý Bažant – vnímala sa zmena pozitívne alebo ju skôr sprevádzali obavy?  

Keď sme prvýkrát oznámili kolegom v Hurbanove náš zámer, reakcie vôbec neboli také odmietavé, ako sme možno čakali. Prišlo nadšenie, že prichádzame so snahou vylepšiť produkt, s ktorým sa roky nič nedialo.

Prečo si myslíte, že táto zmena bude úspešná?

Nová receptúra je unikátna, výrazná a podľa mňa hraničí s dokonalosťou. Pivo nie je príliš horké ani príliš sladké, je perfektne chuťovo vyvážené. Myslíme si, že ide o pivo, ktoré dnešní slovenskí, ale aj českí pivári očakávajú.

Ako podľa vás túto zmenu vnímajú vaši konzumenti? Nebáli ste sa, že by ste mohli prísť o zákazníkov – alebo skôr čakáte, že získate nových?

Prvotné presvedčenie o tom, že ide o výnimočný produkt, prišlo po internej degustácii. Aby sme však mali istotu toho, že si to nenahovárame, táto neskôr finálna receptúra prešla ešte pred uvedením na pulty sériou spotrebiteľských testov.

V nich sa testovali a medzi sebou porovnávali tri pivá: „starý“ Zlatý Bažant 12 %, nový Zlatý Bažant 12 % slovenský ležiak s novou receptúrou a najsilnejšia konkurencia z radov českých značiek. V slepom teste ležiakov agentúry Ipsos bol Zlatý Bažant 12 % s novou receptúrou jednoznačným víťazom. Preto som presvedčená, že nový Zlatý Bažant 12 % bude mať svoju silnú základňu priaznivcov.

Zistiť viac o novom pive Zlatý Bažant 12 %

Zlatý Bažant.
Nová receptúra so sebou prináša aj nezameniteľnú chuť. Zdroj: Heineken Slovensko.
Zdroj: PR článok
Odporúčame