Pohybom k lepšiemu sexu: Výsledok zaručený!

cvičenie

sita

Pre nikoho asi nieje prekvapením, že človek v dobrej fyzickej kondícii má lepší sexuálny život ako ten, kto sa športu venuje maximálne komentovaním futbalových zápasov zo svojej obývačky. „Kondička“ je však v skutočnosti len jedným z dôvodov, prečo sú fyzicky aktívni ľudia spokojnejší so svojim intímnym životom.

Športovci si viac veria

Štúdie dokazujú, že významným prínosom cvičenia je jeho vplyv na náš psychický a emocionálny stav.  Cvičenie pomáha zvyšovať sebavedomie a zlepšuje naše predstavy o sebe ako aj o mileneckých kvalitách, ktorými sa môžeme pochváliť. Dokazuje to napríklad aj výskum z roku 2004 ktorý zistil, že študenti vysokých škôl, ktorí pravidelne športovali, sa považovali za príťažlivejších pre opačné pohlavie, za sexuálne aktívnejších a so svojim intímnym životom boli výrazne spokojnejší ako ľudia, ktorí sa žiadnemu športu nevenovali. Možno si poviete, že predstavy sú jedna a realita druhá vec, ale faktom je, že naše sebavedomie a vnímanie samého seba má výrazný vplyv na to, ako si dokážeme užiť sex a nakoľko sa dokážeme v odviazať.  A neplatí to len pre mladých ľudí, ktorí sú sexuálne na vrchole, ale aj pre skôr narodených. Štúdia Harvardskej Univerzity totiž dokázala, že muži, ktorí sa pravidelne venovali športu (plávaniu), hodnotili (na rozdiel od športovo neaktívnych rovesníkov) svoj sexuálny život rovnako uspokojivo v 40-ke i 60-ke.

 

Rozpumpujte krv

Okrem toho, že po športe sa budete cítiť lepšie a atraktívnejšie, môžete pohybovou aktivitou dosiahnuť podobné účinky ako zázračnou modrou pilulkou.  Pohyb totiž vplýva pozitívne na kardiovaskulárny systém a zvyšuje prietok krvi oblasťou genitálií.  Pre pánov to znamená zlepšenie erekcie a podľa prieskumov až o 30% menej problémov s erektilnou disfunkciou. Pozitívne účinky sa prejavujú aj na ženách, ktoré môžu cvičením zvýšiť svoju sexuálnu vzrušivosť –  podľa štúdie z roku 2003 vraj na zvýšenie libida stačí dvadsať minút bicyklovania. 

 

Športovci sú v pohode

Lepšia postava, pevnejšie svaly, vyššia výdrž či ohybnosť – to sú benefity, ktoré prináša pravidelné cvičenie a ktoré v sexe určite zužitkujete. No ďalším a nemenej pozitívnym efektom športu je, že pomáha odbúravať stres, zlepšuje náladu a zbavuje napätia. Ľudia, ktorí pravidelne športujú zvládajú lepšie stresujúce situácie, majú kvalitnejší spánok a to sa samozrejme opäť odrazí aj v sexe. So športom pritom môžete začať kedykoľvek.  Výskumy totiž dokazujú výrazne pozitívne účinky aj u ľudí, ktorí sa športu začali venovať po dlhšej dobe „ničnerobenia“. Už 3-5 hodín cvičenia týždenne malo za následok zvýšenie ich spokojnosti v sexuálnej oblasti.

 

Ktorý je najlepší?

V podstate akákoľvek pohybová aktivita má priaznivé účinky na naše zdravie, kondíciu a teda aj sexuálny život – dôležité je, aby ste sa jej venovali pravidelne, no zároveň nepreceňovali svoje možnosti. Zároveň existujú aj cvičenia, zamerané špeciálne na prebudenie sexuálnej energie,  prekrvenie panvovej oblasti, zvýšenie ohybnosti, získanie kontroly nad všetkými svalmi vášho tela, zlepšenie koordinácie pohybov, či rovnováhy –  napríklad joga, pilates, či brušný tanec.

Zdroj: sita, Viktória

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close