Prepadla vás po obede únava? Vyskúšajte nasledovné triky a cíťte sa opäť plní života

Poobedňajšia únava nie je ničím ojedinelým.

Gettyimages

Cítite sa po obedňajšej prestávke, akoby vás prešiel parný valec? Zívate, padá vám hlava a najradšej by ste si dali „šlofíka“. Lenže čo robiť, keď pracovné povinnosti nepustia?

Ospalosť v čase obeda je prirodzenou záležitosťou. Avšak sú veci, ktoré nej prispievajú. Napríklad konzumácia ťažkých a mastných jedál únavu znásobuje, pretože telo je zaneprázdnené namáhavým trávením. Naopak, zmiernite ju konzumáciou zdravej, pestrej a vyváženej stravy v pravidelných a menších porciách počas celého dňa. Ak ste však tentokrát neodolali rezňu či gulášu, nič nie je stratené. Existujú jednoduché a účinné spôsoby, ako sa s klikajúcimi očami popasovať. Čo sa oplatí vyskúšať?

Pustite si obľúbenú hudbu

Názory sú rozdielne. Zatiaľ, čo niektorým pomáha sústrediť sa, iných rozptyľuje. Podľa vedcov z University of Miami však počúvanie hudby pri práci zvyšuje produktivitu. S týmto záverom prišli na základe štúdie, do ktorej bolo zapojených 56 ľudí. Tí počas 3 týždňov počas pracovania počúvali hudbu. Potom robili to isté bez nej. A výsledok? Bez ľubozvučných tónov kvalita výsledkov značne klesla, a tiež dokončenie úloh trvalo zamestnancom dlhšie.

Doprajte si pohyb

Výhod pohybovej aktivity je neúrekom. Jednou z nich je, že dodáva energiu – zlepšuje totiž prietok krvi, vďaka čomu sú bunky lepšie zásobené kyslíkom a živinami. Aj odborníci z Columbia University odporúčajú, aby ste si pred tým, než sa dostaví popoludňajší útlm, dopriali prirodzenú a nenáročnú rozcvičku. Ak zvyknete chodiť na obed do reštaurácie, navštívte ju po vlastných, namiesto výťahu využívajte schody, alebo vyskúšajte jednoduché strečingové cviky.


Mohlo by vás zaujať: Ten správny poobedný šlofík vás nakopne: Kedy si treba zdriemnuť a na ako dlho?


Napite sa vody

Ak jej máme v organizme nedostatok, vedie to k únave, poruchám koncentrácie či bolestiam hlavy. Nepodceňujte to a pite priebežne počas celého dňa tak, aby ste vôbec nepociťovali smäd. Najlepšie je začať pohárom vlažnej vody už ráno, ihneď po zobudení. Pripravte si ho k posteli a nevstaňte skôr, než ho celý vypijete. Vodu si môžete pokojne dopriať aj pred obedom – naplní vám žalúdok, vy tak zjete menej a budete možno aj menej unavení.

Kávu si správne načasujte

Pomáha nám zvyšovať bdelosť, a už jedna šálka nás vie poriadne nakopnúť. Viete však, kedy je najlepšiesi ju dopriať? Nie je to ráno, ani tesne po obede. Vtedy je totiž telo prirodzene fit, a to vďaka vyšším hladinám stresového hormónu kortizolu, ktorý pozitívne vplýva na našu pozornosť. To znamená, že káva po obede nás skôr utlmí ako povzbudí, pretože kofeín znižuje práve produkciu kortizolu. Vedci radia vychutnať si ju medzi 14:00-17:00, pričom treba myslieť na to, že kofeín sa z tela odbúrava niekoľko hodín a môže narušiť spánok. Takže obľúbený nápoj by sme mali piť v popoludňajších hodinách a s rozumom.


Mohlo by vás zaujať: Trápia vás časté závraty a nevoľnosť po jedle? Poznáme možnú príčinu!


Obklopte sa kvetmi

Aj toto šikovné riešenie stojí za vyskúšanie. Podľa štúdie vedcov z Texas A&M University, dobrovoľníci, ktorí mali na pracovnom stole vázu s čerstvými kvetmi, boli kreatívnejší ako tí, ktorí nemali okolo seba žiadnu zeleň. A náš tip? Počas obednej pauzy sa vybehnite poprechádzať do parku, alebo sa obdarujte drobnou kyticou. Uvidíte, koľko energie vám to prinesie.

Vyvetrajte

Vzduch vonku obsahuje 0,04 % oxidu uhličitého, zatiaľ čo ten vydýchaný v miestnosti až 4 %. Pracovanie v takom priestore značne znižuje produktivitu, pretože zvyčajne cítime únavu. Rovnako sa znižuje aj naša schopnosť sústrediť, môže sa objaviť aj bolesť hlavy. V dlhodobom horizonte to dokáže viesť k vznikom alergií a ďalším zdravotným ťažkostiam. Dôležité je teda dopriať si dostatok čerstvého vzduchu. Odporúča sa časté, intenzívne a rýchle vetranie. Čím je za oknami chladnejšie, tým je dostačujúca doba kratšia. V zimných mesiacoch stačí 4-6 minút.


Čo v boji s poobedňajšou únavou najviac pomáha vám? Napíšte ostatným čitateľom tipy v diskusii pod článkom.

Zdroj: MS, gettyimages

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close