Žite dlhšie a žite naplno: Vyhnite sa siedmim veciam, ktoré vás zabíjajú!

Žena

freedigitalphotos.net

Ľudstvo sa od nepamäti snažilo vyrobiť elixír života, vďaka ktorému by bolo nesmrteľné. Recept na večný život hľadal už Gilgameš, no ani dnes ho za pomoci výdobytkov modernej techniky nikto nepozná. Zabudnite na staroveké eposy a začnite od seba – zmenou životného štýlu! Prinášame vám najčastejšie dôvody, ktoré skracujú váš svetský život.

O niektorých ste už určite počuli – nezdravá životospráva, priveľa mastných či sladkých jedál, fajčenie alebo neustály stres – či už v práci, za volantom, alebo v rodinných vzťahoch nikomu neprospieva. Často sami cítite, že vaše telo doslova prosí o pomoc. O to horšie je to však s vecami, ktoré na prvý pohľad možno tak nebezpečne nepôsobia. Ktoré to sú a ako zlepšiť svoje vyhliadky na plnohodnotné starnutie?

1. Ťažkosti v ľúbostnom živote

Nájsť lásku svojho života môže trvať aj niekoľko rokov. Istá harvardská štúdia zistila, že v oblastiach, kde je menej žien, žijú muži kratšie a naopak. Vedci z Univerzity v Louisville im dávajú za pravdu prostredníctvom ďalšieho výskumu, podľa ktorého ten, kto nikdy neskončí v chomúte, zvyšuje riziko úmrtia až o 32 percent a môže stratiť až desať rokov života oproti životu v manželstve.


Mohlo by vás zaujať: Potraviny pre zdravší životný štýl: Zaraďte ich do jedálnička čo najskôr!


2. Leňošenie pred televízorom

Radi sa pozeráte na televíziu? Vymeňte obľúbenú telenovelu napríklad za knihu – hoci aj román z pera Rosamundy Pilcherovej či ešte lepšie za krížovky alebo koníček, vďaka ktorému sa naučíte niečo nové. Podľa prestížneho denníka New York Times totiž diváka po 25-tom roku každá hodina pri televízore stojí 21,8 minúty života. Už len dve hodiny denne môžu viesť podľa Harvardskej univerzity k srdcovým chorobám a diabetesu.

3. Osamelosť

Človek je tvor spoločenský a rád nadväzuje kontakty a nové priateľstvá. Výskum Brigham Young University a University of North Carolina v Chapel Hill prišiel na to, že byť dlhodobo sám, bez interakcie s priateľmi, je rovnako zlé, akoby ste vyfajčili 15 cigariet denne. Nezabudnite sa pohybovať v spoločnosti priateľov aj na staré kolená – podporíte svoju mozgovú činnosť a zväčšíte svoje šance na šťastnejší a spokojnejší život.


Mohlo by vás zaujať: Mozog a telo vo forme do stovky: Inšpirujte sa týmito radami


4. Sedavá životospráva

O dva roky života môžete prísť, ak sedíte denne viac ako tri hodiny – kruté zistenie, ale podľa austrálskych vedcov pravdivé. V časopise British Medical Journal totiž publikovali zistenie, že vášmu pohodlnému životnému štýlu nepomôže ani pravidelné cvičenie. Ak v práci alebo doma na gauči trávite viac ako 11 hodín denne, k zubatej ste bližšie až o 40 percent. Pozor si treba dávať aj na dopravné zápchy a prieťahy, ktoré sa vyskytujú čím ďalej tým častejšie napríklad v okolí Bratislavy či počas opravy ciest. Na ľuďoch, ktorí strávia v dopravnej špičke viac ako hodinu, sa prejavujú rovnaké negatívne účinky, ako počas dlhého sedenia. U žien sa navyše môžu odzrkadliť v obezite, nespavosti a vyššej miere rozvodovosti. Ak je to možné, pouvažujte napríklad nad kombinovanou cestou hromadná doprava – chôdza. Bonusom je aj jeho ekologickosť.

5. Práca šľachtí – telo aj dušu

Práca nám prináša nielen peniaze, ale aj pocit, že sme pre spoločnosť užitoční. Kanadskí vedci v štúdii uverejnenej v Social Science & Medicine analyzovali za 40 rokov 20-miliónov ľudí v 15-tich krajinách sveta. Po konkrétnejšom hodnotení dospeli k tomu, že ak je človek dlhodobo nezamestnaný, hrozba predčasného úmrtia je až 63-percentná. Práve dlhodobá nezamestnanosť bola podľa ich zistiení spolu s fajčením tým najzásadnejším rizikovým faktorom.


Všetko pre zdravé telo a dušu nájdete na www.vysetrenie.sk


6. Nechuť na sex

Sex je naopak jednou z vecí, ktorým sa ani vo vyššom veku rozhodne vyhýbať netreba. Ak sa milujete minimálne stokrát ročne, teda približne každý tretí-štvrtý deň, predlžujete si tým život až o osem rokov. Navyše pri sexe telo vylučuje hormóny, ktoré brzdia procesy starnutia, čo ocenia najmä ženy. Utekajte do postele a naservírujte si orgazmus ešte dnes!

7. Nedostatok spánku – hrozba pre zdravie

Stále platí staré známe pravidlo, že ideálna dĺžka spánku je osem hodín – respektíve nie menej ako päť a nie viac ako deväť hodín denne. Chronický nedostatok spánku sa spája s vyšším rizikom kardiovaskulárnych ochorení, cukrovky, niektorých druhov rakoviny a demencie. Rovnako sa u vás môžu objaviť problémy s pamäťou, priberanie na váhe či predčasné úmrtie.


Snažíte sa žiť zdravým životným štýlom? Ktoré zásady sa snažíte dodržiavať? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii.

Zdroj: freedigitalphotos.net, freedigitalphotos.net, Viera

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close