Keď sa chudnutie nedarí: Vyhnite sa týmto 5 omylom a získajte vysnívanú postavu

Žena

thinkstockphotos.com

Scenár, ktorý možno dobre poznáte. Začnete sa stravovať podľa rád kolegyňa, ktorá zhodila 10 kíl, ale na vás jej metóda nefunguje – hoci sa zdá, že na nej niet čo pokaziť. Aj tie najzaručenejšie spôsoby chudnutia však možno zle pochopiť. A hoci dodržiavame všetky pravidlá, očakávaný efekt neprichádza. Ktoré sú najčastejšie diétové omyly?

Omyl číslo 1: Musím jesť veľa menších porcií

Argument, že sa takto vyhnete vlčiemu hladu a budete mať stabilnú hodnotu cukru v krvi má niečo do seba. Mnoho ľudí však nedokáže dostatočne ustriehnuť veľkosť porcií – a tak síce jedia pravidelne, ale v konečnom dôsledku viac, ako keď sa najedli len raz denne poriadne. K chudnutiu však jednoznačne patrí menší počet kalórií, na to nemožno zabúdať. Pri stravovaní typu 6 chodov počas celého dňa by minimálne polovicu mali tvoriť maličkosti ako jablko, hrsť čerešní, mrkva a podobne. Na napolitánky a podobné pochúťky zabudnite.

Omyl číslo 2: Vďaka bio či bezlepkovým produktom schudnem

Tieto produkty majú rovnako veľa kalórií, ako tie bežné, takže z nich neschudneme. V prípade bio potravín ide o zdravšiu možnosť, aj keď aj ony môžu obsahovať  napríklad veľa dusičnanov. V prípade bezlepkového pečiva napríklad ani extra neprospievate svojmu zdraviu (samozrejme ak nemáte bezlepkovú diétu indikovanú od doktora). Namiesto lepku totiž často obsahuje iné látky, ktoré dodávajú cestu vláčnosť, ale pre telo rozhodne nie sú prínosom.


Mohlo by vás zaujať: 25 tipov, ktoré pomôžu schudnúť aj vám: Začnite strácať kilá ešte dnes!


Omyl číslo 3: Rýchle diéty nefungujú

Je pravda, že nejde o najzdravší spôsob chudnutia, ale začať chudnúť sprudka – pokojne jedením tukožrútskej polievky či pitím ovocných a zeleninových štiav – môže mať výborný psychologický efekt. Výsledky, ktoré sa dostavia pomerne rýchlo, vás totiž povzbudia pri ďalšom diétovaní. Najväčší problém totiž je, že po skončení niekoľkodňovej tvrdej diéty sa vrátime k bežnému stravovaniu a to je chyba. Naopak, malo by ísť len o štart diéty, ktorá potom bude (v o niečo jemnejšej forme) pokračovať.

Omyl číslo 4: Treba len jesť nízkotučné produkty

Ak ide o potraviny, ktoré majú prirodzene menej tuku, ide samozrejme o dobré rozhodnutie. Ak však vyhľadávate odtučnené formy klasických potravín, majte sa na pozore. Mnoho z nich môže mať viac cukru, ktorý vašej postave určite neprospeje. Alebo, na druhej strane, zjete viac – veď je to „light“ – celkový kalorický príjem však bude nakoniec vyšší. Okrem toho vás nemusí uspokojiť chuť či konzistencia a tak budete aj tak myslieť na „pravú“ verziu výrobku. Doprajte si radšej originál, ale v menšom množstve – tak zostane aj vlk sýty, aj ovca celá. Telo na svoj chod tuky potrebuje, stačí to len s nimi nepreháňať.


Mohlo by vás zaujať: 10 skvelých tipov na chudnutie priamo od čitateľov: Inšpirujte sa nimi aj vy


Omyl číslo 5: Stačí obmedziť jedlo

Ak chcete schudnúť dve-tri kilá, tak áno. Ale ak chcete zhodiť viac ako štyri-päť kíl, mali by ste sa aspoň trochu hýbať a dať svalom zabrať. Ochabnutá pokožka totiž nepristane nikomu. Pevné bruško či zadok a stehná najmä po štyridsiatke vyžadujú určité úsilie. Nemusíte nutne chodiť do posilňovne, stačí cvičiť doma – aspoň desať- pätnásť minút denne. Spravte si zostavu, ktorá dá zabrať každej vašej problémovej partii. Robiť ju môžete pri televíznych novinách či seriáli. O chvíľu sa stane pre vás automatikou a ani si neuvedomíte, že cvičíte. V tej fáze by ste mohli pár opakovaní pridať – ale ak nie, nič sa nestane. Hlavne pokračujte.

A na záver – nezabudnite!

Pri snahe zhodiť si treba v prvom rade uvedomiť, že každému vyhovuje iný spôsob chudnutia. Vyberte si ten, ktorý je pre vás najmenej bolestný. Práve pri ňom je šanca, že ho naozaj budete dodržiavať – a to dlhšie ako jeden-dva dni. Niekomu vyhovuje nejesť po šiestej, iný sa vzdá karbohydrátov, pre ďalšieho môže byť jednoduchšie začať sa podstatne viac hýbať. Miera vášho utrpenia vôbec nemusí korešpondovať s celkovým efektom diéty. Ak milujete pečivo a celú noc by ste mysleli na kúsok chrumkavého chlebíka, nemá asi cenu púšťať sa do vylučovania karbohydrátov. Skúste iné spôsoby, prípadne ich len obmedzte.


Ktoré tipy pri chudnutí najviac pomohli vám? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.

Zdroj: thinkstockphotos.com, thinkstockphotos.com, Zora

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close