Krásna postava bez kíl navyše: S ktorými športami to ide najrýchlejšie?

pár

Thinkstock.com

Aj keď na rade je zima a mráz a do najbližšieho leta je to ešte poriadne ďaleko, netreba zabúdať ani na svoju postavu. Základom atraktívneho tela, je pravidelná celoročná starostlivosť oň v podobe pravidelného cvičenia. Ak ste sa rozhodli začať „zveľaďovať“ svoje telo a trápia vás nadbytočné kilogramy, poradíme vám najlepšie cvičenia na chudnutie. A ak budete celú zimu usilovne pracovať, budúce leto určite všetkých ohúrite.

Základom je kardio

Akousi nosnou konštrukciou spaľovania tukov by sa dalo pomenovať kardio cvičenie. Ale čo to kardio vlastne je? Ide o aeróbnu aktivitu, ktorá spočíva najmä v spaľovaní tukov.  Inak povedané, ak je vaše úsilie zamerané najmä na zníženie hmotnosti, cvičiť by ste mali kardio. Kardio je veľmi zjednodušene typ cvičenia, pri ktorom sa zapotíte a zadýchate. Vyžaduje si teda vyššiu spotrebu kyslíka a tiež prácu kardiovaskulárneho systému, resp. srdca, ktoré zároveň aj posilňuje.


Mohlo by vás zaujať: Posilňovanie je vhodné aj po štyridsiatke: Ako začať a na čo si dať pozor?


Dôležitá je intenzita

Za kardio cvičenie sa môže považovať napríklad beh, bicyklovanie, rýchle plávanie, aerobic, zumba, rozličné druhy tanca, ale napríklad aj dynamická turistika, futbal, tenis. Do určitej miery je kardio aj upratovanie domu, umývanie auta či sťahovanie nábytku. Dôležité je dodržať určitú intenzitu, resp. záťaž pri cvičení. Optimálne je dodržať rozmedzie medzi 55 – 80 % vášho maximálneho srdcového tepu. Na začiatok vám postačí cvičiť 10 minút za deň, postupne by ste sa však mali dopracovať ku 45 – 60 minútam. Ak chcete cvičiť len pre zdravie, cvičte tri krát do týždňa, ak chcete aj schudnúť, pridajte 1 cvičenie navyše.

Vypočítajte svoju optimálnu tepovú frekvenciu

Vypočítať si ju môžete jednoducho. Pre ženy je maximálna tepová frekvencia (MTF) 226  – vek, pre mužov 220 – vek. Ak ste teda napríklad žena a máte dajme tomu 46 rokov, vaša MTF sa bude = 180 (226 – 46). Optimálna hodnota vášho tepu pri cvičení, aby ste zhodili čo najviac kalórií,  by sa preto mala pohybovať v rozmedzí 99 – 144 úderov za minútu. Ak sa nechystáte sledovať konkrétne hodnoty, držte sa pravidla, že by ste pri športe mali byť schopní rozprávať. Ak už to nedokážete, záťaž na telo je z hľadiska chudnutia zbytočne vysoká.


Mohlo by vás zaujať: Vydajte sa k lepšej postave ľahko a účinne: Chôdzou môžete zhodiť viac ako behom


Akú cvičenia dokážu najlepšie spáliť kalórie?

  • Beh

Okrem toho, že behanie je v súčasnosti u nás v kurze, je aj jedným zo športov, pri ktorom sa naozaj zapotíte a pretrénujete si všetky svalové partie. Stačí si len všimnúť človeka, ktorý pravidelne behá a dôkaz máte ako na tanieri – vyrysovaná postava, bez známok tuku. Pri behaní dokáže človek spáliť priemerne 800 – 1000 kalórií za hodinu, čo nedosiahnete ako amatér pri nijakom inom bežne dostupnom športe. Beh je navyše aj nenáročný na financie. Stačí mať kvalitné tenisky a môžete sa naň vrhnúť. Ak chcete vidieť skutočné výsledky, treba sa mu venovať, tak ako každému inému športu, s ktorým to myslíte vážne, aspoň 3, najlepšie 4 krát do týždňa. Pomáha aj behanie do schodov, ktoré vás za hodinu oberie asi o 700 kalórií.

  • Bicyklovanie

Pomerne dostupný a obľúbený šport, ktorý v sebe ukrýva 2 v 1. Prečo? Pretože pri ňom spálite nadbytočné tuky a aj sa odreagujete. Bicyklovanie vám pomôže spáliť okolo 500 kalórií za hodinu. Vyformujte si pri ňom najmä lýtka, stehná, zadok a brucho, pričom ruky sú pomerne pasívne. Bicyklovať môžete navyše celoročne. Na jeseň stačí z klasického bicykla presadnúť na ten stacionárny.

  • Rýchla chôdza (nordicwalking)

Získava si čoraz viac priaznivcov. Na rozdiel od behu, ktorý zaťažuje kĺby, je táto aktivita vhodná aj pre skôr narodených a pritom pomáha spáliť dostatok kalórií. Zbaviť sa pri nej môžete až 520 kalórií za hodinu. Vyformuje rovnomerne celé telo, pretože pri nej pracuje rovnako spodná časť tela, ako aj vrchná. Nájdite si naň čas aspoň 3 krát do týždňa,

  • Zumba, aerobik

Ak sa radi vykrúcate a milujete hudbu a kolektív, cvičiť a zhadzovať môžete aj tak, že o tom nebudete v podstate ani vedieť. Stačí sa zabávať, precvičovať rôzne tanečné kroky v rytme obľúbenej hudby, podľa inštruktorky a schudnete jedna radosť, navyše rovnomerne zo všetkých partií. Pozor však na to, ak máte vyšší vek a nemáte dobrú kondíciu. V tomto prípade by pre vás mohlo byť toto cvičenie, ktoré si vyžaduje dosť vysokú tepovú frekvenciu, aj nebezpečné. Začínajte s ním preto pomaly a keď už nevládzete, nehanbite sa a sadnite si, aby ste si odpočinuli.


Ako sa podarilo zhodiť kilá navyše? Akú aktivitu by ste odporúčali ostatným čitateľom? Napíšte im svoje skúsenosti do diskusie.

 

Zdroj: Thinkstock.com, Thinkstock.com, Oliver

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close