Slnečnicové semienka: Znižujú krvný tlak a pôsobia protistresujúco

Slnečnicové semienka

sxc.hu

Okrem jabĺk, zemiakov, tekvíc, či koreňovej zeleniny, dozrievajú na jeseň napríklad slnečnice, ktoré sú plné nesmierne zdravých semienok. Ich konzumáciou podporíte celkové zdravie vášho organizmu, znížite vysokú hladinu cholesterolu, riziko srdcovo-cievnych ochorení a zabezpečíte si lepšiu odolnosť pred zákernou rakovinou.

Zdravé americké slnko

Americké preto, lebo slnečnica je pôvodom „Američanka“. Do Európy sa dostala až v 16. storočí. Okrem jej využitia na výrobu oleja, sú vo veľkom a s obľubou využívané aj jej semienka. Tie sú totiž nabité množstvom zdraviu prospešných látok, ktoré pomáhajú vášmu organizmu vyrovnať sa s viacerými zdravotnými komplikáciami.

Ako si na nich pochutiť?

Slnečnicové semienka sa konzumujú surové, opražené, so šupkou aj bez nej, pridávajú sa napríklad do kaše, müsli či vločiek, slúžia ako posýpka na chlieb alebo pečivo a používajú sa aj do rôznych zeleninových či ovocných šalátov. Nemusíte sa teda vôbec báť, že by ste pre ne v kuchyni nenašli využitie.


Mohlo by vás zaujímať: Svet bez rakoviny by si prial každý: Zaručí ho vitamín B17?


Slnečnicové semienka a ich pozitívne účinky na náš organizmus:

  • znižujú krvný tlak a cholesterol
  • znižujú riziko kardiovaskulárnych ochorení
  • pôsobia upokojujúco a antistresovo
  • priaznivo pôsobia na vlasy a nechty
  • sú prospešné pri kožných problémoch
  • zlepšujú činnosť štítnej žľazy
  • pomáhajú budovať svalovú hmotu

Koľko ich treba zjesť?

Vedci tvrdia, že stačia dve polievkové lyžice slnečnicových semienok denne. Podľa nich nimi pokryjete dennú odporúčanú dávku vitamínu E. Ten je silným antioxidantom a pomáha predchádzať vzniku rakoviny. Okrem toho sa stará aj o produkciu červených krviniek, podporuje krvný obeh a znižuje riziko srdcovo-cievnych ochorení.

Ktoré látky obsahujú slnečnicové semienka?

  • vitamíny E, B1, B5
  • minerálne látky: vápnik, mangán, selén, meď, železo, horčík, fosfor
  • antioxidanty
  • esenciálne mastné kyseliny
  • bielkoviny
  • kyselinu linolovú

Mohlo by vás zaujímať: Pomocníčka kapucínka: Pre vaše telo toho dokáže spraviť naozaj veľa


Vhodné aj pre alergikov a diabetikov

Semienka zo slnečnice sú odporúčané dokonca aj ľuďom, ktorí trpia alergiou na kravské mlieko. Obsahujú totiž vysoký podiel vápnika, ktorý si takýmto spôsobom môžu alergici doplniť. Tieto semienka, rovnako ako aj slnečnicový olej, sú vhodné aj pre ľudí trpiacich na diabetes.

Každý deň by sa nemali jesť

Aj napriek tomu, koľko pozitív v sebe tieto malé semienka nesú, odborníci neodporúčajú konzumovať ich denne. Nie preto, že by škodili, ale preto, že sú dosť kalorické, aj keď sú dobre stráviteľné. Počas siedmych dní v týždni odporúčajú dodržať krátku, asi jednodňovú prestávku.


Vyskúšali ste už konzumáciu slnečnicových semienok? Ako vám zachutili? Podeľte sa o svoje názory s ostatnými čitateľmi v diskusii.

Zdroj: sxc.hu, sxc.hu, Nela

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close