Lepší sex, nálada aj spánok: Objavte všetky skvelé výhody bicyklovania!

Muž na bicykli

Bicyklovanie má mimoriadne účinky na telo aj myseľ (Zdroj: GettyImages)

Patríte k tým, ktorí počas karantény presedlali na zdravší životný štýl a vymenili auto za bicykel? Potom už určite viete, že ste urobili dobre. Ak však nad bicyklovaním stále váhate, možno vás presvedčia práve naše argumenty. Táto športová aktivita má totiž mimoriadne účinky na telo aj myseľ.

Zdravšie srdce, pľúca aj kĺby

Vedci z Univerzity v Glasgowe 5 rokov sledovali 260-tisíc ľudí a závery ich štúdie vyrážajú dych: u ľudí, ktorí počas tohto obdobia dochádzali do práce na bicykli, sa o polovicu znížilo nielen riziko ochorení srdca, ale aj rakoviny. Na druhej strane podporuje rast svalov a posilňuje celé telo, takže si zachováte pružnosť, pevnosť a dobrú kondíciu do vysokého veku.

Podľa odborníkov má táto fyzická aktivita veľký prínos aj pre dýchacie cesty. A keďže prebúdza biele krvinky a zvyšuje tvorbu potrebných bielkovín, je dobrým prostriedkom na posilnenie imunitného systému. Veľkou výhodou bicyklovania je tiež to, že neničí kĺby.


Mohlo by vás zaujať: Milujete bicyklovanie? Takto vášmu telu prospeje a takto uškodí


Lepšia nálada a vitálnejší mozog

Pohyb vo všeobecnosti však priaznivo vplýva nielen na duševné zdravie a náladu, ale ovplyvňuje aj kognitívne funkcie mozgu. Podľa odbornej štúdie z roku 2013 narastie krvný obeh počas bicyklovania o 28 %, v niektorých jeho častiach to môže byť dokonca až o 70 %. Pričom aj po cvičení zostáva táto hodnota na niektorých miestach ustálená na 40 %. Bicyklovanie v trvaní 45 až 60 minút štyrikrát do týždňa tak dokáže výrazne spomaliť kognitívne zmeny, ktoré môžu neskôr viesť až k demencii.

Kvalitnejší spánok

Unavený človek lepšie spí, to je stará známa a rokmi overená pravda. A potvrdili ju aj vedci z University of Georgia, ktorí sledovali skupinu žien a mužov od 20 do 80 rokov. Zistili, že už pokles aktivity o 2% u mužov a 4% u žien dokáže vyústiť do problémov so spánkom. Zaujímavosťou je, že kvalita a dĺžka spánku zvyčajne začne klesať medzi 40. a 60. rokom života. A práve v tomto veku dochádza k najväčšiemu poklesu kondície u ľudí. Riešením je pravidelná fyzická aktivita.


Mohlo by vás zaujať: Na bicykel nie je nikdy neskoro: Dostaňte sa do formy na dvoch kolesách


Skvelý a pravidelný sex

Štúdia Kalifornskej univerzity preukázala, že muži, ktorí sa pravidelne venujú pohybovej aktivite, majú sex častejšie ako ich lenivejší vrstovníci. Stačí hodina jazdy na bicykli tri až štyrikrát do týždňa, a frekvencia vašich sexuálnych stykov môže podľa odborníkov narásť až o 30 %.

Podľa urológa a zároveň vášnivého cyklistu Matthewa Forsytha z Portlandu v Oregone cyklistika posilňuje najmä svaly na nohách, sedacie svaly a svaly v spodnej časti chrbta. „Všetky tieto svaly sa používajú pri pohlavnom styku. Čím lepšie sa vyvinú, tým dlhší a kvalitnejší vás intímny styk bude,“ tvrdí lekár.

Úspora času a peňazí

S bicyklom sa neocitnete v rannej zápche, nemusíte hľadať miesto na parkovisku, čakať s ním na zastávke. Jednoducho nasadnete a idete. Šetrí nielen čas, ale aj financie. Okrem počiatočných nákladov na bicykel a doplnky či prípadný servis neminiete žiadne ďalšie peniaze. Odpadajú náklady na palivo aj parkovanie. No a potešia sa aj milovníci prírody. Bicyklovanie totiž nevytvára žiadne emisie a nespôsobuje hluk, je teda k životnému prostrediu mimoriadne šetrné.


Plní elánu aj na Facebooku: Buďte v obraze a nenechajte si ujsť už žiadny zaujímavý článok

Zdroj: Plnielanu.sk

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close