Vysnívaná postava v každom veku: Koľko a čoho jesť, aby ste ju mali aj vy?

Najčítanejšie dnes
3 dni
Týždeň

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto
Schudnúť možno v každom veku.

Snaha o štíhlu postavu prenasleduje mnohých ľudí takmer po celý život. Neraz ovplyvňuje naše zvyky, jedálniček aj pohybovú aktivitu. Chudnutie po sfúknutí 50 sviečok na torte sa však neraz stáva čoraz zložitejším a kilám sa dole akosi nechce. Ak vám na vašej línií záleží, netreba hádzať flintu do žita. Poradíme vám, ako sa dostať do formy aj v tomto veku!


Väčšina žien vo veku nad 50 rokov vyžaduje príjem 1000 až 1600 kalórií – spodná hranica platí pri drobnejších ženách, ktoré žijú sedavo a hýbu sa len málo, horná hranica sa týka aktívnych dám s ťažšou stavbou tela.


Mohlo by vás zaujať: Donášková diéta: Pomôže schudnúť aj vám?


Schudnite dlhodobo

Mnoho odborníkov na chudnutie vrátane tých v americkom Centre na kontrolu a prevenciu chorôb tvrdí, že s chudnutím to tiež nemožno prehánať. Ideálna strata je podľa nich pol kila až kilo za týždeň – to je úbytok na váhe, ktorý má šancu vám dlhodobo vydržať. Tvrdia tiež, že na dosiahnutie tohto cieľa musia ženy s nadváhou zväčša zredukovať svoj denný kalorický príjem o 500 a viac kalórií. Pre orientáciu, jeden BicMac od McDonalds má 510 kalórií, dve tyčinky Snickers majú asi 485 kalórií.

Od obezity k vysnívanej postave                                                                        

So zaujímavým a pomerne jednoduchým „chudnúcim“ výpočtom pre ženy nad 50 rokov prišla štúdia Washingtonskej univerzity. Obézne ženy by podľa neho mali prijímať asi 20 kalórií na každé kilo vysnívanej váhy. Ak teda chce schudnúť na váhu 60 kíl, mala by prijímať asi 1200 kalórií.


Mohlo by vás zaujať:  Ako schudnúť a nepribrať? Radia ľudia, ktorým sa to už podarilo


Čo si naservírovať?

Váš chudnúci jedálniček by mal vyzerať asi takto:

  • 1,5 šálky zeleniny
  • 1 šálka ovocia
  • Okolo 10 dkg potravín bohatých na proteíny (napríklad hydinové mäso,vaječné bielka)
  • Asi 10 dkg vlákniny (ovsené vločiky, orechy, rôzne zrná)
  • 2,5 šálky mliečnych produktov – jogurty, acidofilné mlieko, mlieko

Dôležité pri snahe o chudnutie je alternovanie tých menej zdravých potravín zdravšími. Čipsy či arašidové chrumky možno vymeniť napríklad za slnečnicové semiečka či orechy (nepražené a ideálne aj nesolené), namiesto čokolády siahnite po čerstvom ovocí (sušené je podstatne viac kalorické), slaninu vymeňte za diétnu šunku – a dôležité tiež je eliminovať sacharidy, teda chlieb a pečivo. Ak si ho musíte dopriať stavte na tmavý hutný chlieb, ktorý vás zasýti neraz už jedným krajcom – oproti trom krajcom bieleho nadýchaného chleba.


SÚŤAŽ: Poraďťe sa s čitateľmi a vyhrajte zájazd do kúpeľov či dobrú knihu


Čo piť?

Pri chudnutí treba veľký dôraz klásť nielen na jedlo, ale aj pitie. Dostatočné množstvo tekutín poháha v chudnúcom procese a nič nepokazíte, ak každý deň prijímete aspoň tri litre tekutín. Zabudnúť pritom treba na sýtené sladké vody a neškodný z hľadiska hnudnutia nie je ani džús – hoci aj ten čerstvý. Ak si ho doprajte, je všetko v poriadku, ale musíte ho považovať za jedlo (napríklad desiatu). Vylúčiť treba aj kupované štedro sladené ľadové čaje. Čo si teda dopriať?

  • Obyčajnú nesýtenú vodu – každý deň aspoň liter a pol
  • Čaje podporujúce chudnutie (bez cukru) – pu-erh, zelený čaj, rooibos, maté
  • Nesladenú domácu citronádu

Ako sa podarilo schudnúť vám? Sledujete svoj kalorický príjem? Podeľte sa o svoje skúsenosti s ostatnými čitateľmi v diskusii. 

Zdielať na Facebooku
  • Autor: Viera
  • Foto: freedigitalphotos.net

Diskusia (9)

  • weronka 22.06.2016, 09:40

    Na dlhodobé a pomerne rýchle chudnutie je dobré stravovanie s ketofitom pri ktorom nevypadávajú vlasy a ani sa neničia nechtyy

  • Pauleena 22.06.2016, 09:24

    S menšou porciou bežnej stravy a miernym pohybom sa dá pomaly chudnúť a ak sa pridá lipoxal tak to ide aj pekne rýchlo a ziadne drastické diéty nehrotiť

  • Maja 17.02.2015, 10:45

    Skusenosti s TR90 som tiez nasiel na www.tr90.sk

  • dd 07.09.2014, 08:41

    Je to pekné, čo je tu napísané. Ale keď nebudem jesť vôbec sacharidy, vynechám zemiaky, ryžu, cestovinu, chlieb je jasné, že schudnem. Ale čo potom. To nikdy v živote už nebudem jesť sacharidy, aby som nepribral? Je jasné, že keď si dám potom kúsok chleba, zemiakov,... tak hneď to pôjde na váhu. Skoro všetky diéty sú takéto, a potom príde ten známy jo-jo efekt. Priberá sa ľahko, chudne sa veľmi ťažko.

  • Natalia 23.03.2014, 19:55

    ja mam13rokoua visku158a 43k je to moc vsetci mi hovoria. ze som chuda no mne sa zda ze som tucna

  • Ivana 06.11.2013, 12:22

    Plati vsetko, co je zmienene v clanku. Na redukciu hmotnosti, aj na zvacsenie svalovej hmoty. Ja som zacala teraz uzivat TR90 na restart metabolizmu, ku ktoremu je jasne zadefinovany stravovaci plan plus pohyb miernej intenzity (staci prechadzka, ziadne mucenie sa vo fitku). Mnohi moji suputnici maju za prvych 10 dni ubytok na objemoch (brucho, boky) 7-9cm. Sacharidy max 1 porciu denne na velkost vasej polozavretej dlane. Vysoky prijem bielkovin, mierny prisun tukov a vylucenie sacharidov prepne telo na vyuzivanie vlastnych zasob tukov (lipodovy metabolizmus). Jest je potrebne 5-6x denne v pravidelnych casovych intervaloch do polosyta. Posledne jedlo 2-3 hodiny pred spanim.

  • Ondrej 05.11.2013, 16:08

    ..všetko čo píšete je pravda..netreba ale zabudnúť,že z jedálneho lístka treba vylúčiť chlieb a prejsť na celozrné pečivo ale v minimálnom množstve...to čo človek po 50 - tke pri nekontrolovanej strave priberie za týždeň žažko zhodí za mesiac...dobrú chuť.

  • Marek 05.11.2013, 12:43

    Toto je všetko pekné, ale mne to príde ako trýznenie tela. Ja som sa rozhodol tiež chudnúť ale prirodzenou cestou ak to tak nazvať. Jednoducho základom udržania si postavy, a dobrej životosprávy je pravidelné stravovanie. ja jem trikrát do dňa, niekedy štyrikrát, ale jem všetko. Telo potrebuje aj cukry, aj červené mäso, aj všetko, ale s mierou..čiže si dám aj šalát zo zeleniny, vyprážaný rezeň, klobásu, ale zase aj ryby, cestoviny a podobne. Po ďalšie je potrebné veľa piť, niekedy vypijem aj 4 litre za deň, v lete ešte viac. Treba sa to naučiť. Samozrejme pohyb k tomu a váha ide dole. Zaručene. Nedrasticky, prirodzene, pričom som sa absolútne neobmedzoval, za štyri mesiace 14 kíl dole. Nech sa páči.

  • Tos 05.11.2013, 12:42

    Mohol by uz niekto napisať clanok s nazvom "Ako pribrat"? Ludi ktorý jedia to čo iny a nepriberu pribuda.

1

Pridať komentár