Túžite po pevných prsiach bez ochabnutia? Zbavte sa 7 najčastejších chýb, ktorých sa dopúšťame

Big breasted woman wearing a black brassiere isolated on a gray background

S pribúdajúcim vekom, po tehotenstve a kojení sa stáva boj s gravitáciou súčasťou každodenného života. V pokožke ubúda kolagén, navyše prsné tkanivo starne o dva až tri roky rýchlejšie ako tkanivo zvyšnej časti tela. Aj keď beh času ovplyvniť nedokážeme, vyhýbaním sa bežným zlozvykom môžeme ovisnutie prsníkov o nejaký ten čas oddialiť.

1. Zlá podprsenka

Debát o tom, či vôbec treba nosiť podprsenku je mnoho. Ktorá strana má pravdu, nevedno, no obidve skupiny sa zhodujú na tom, že pokiaľ ju nosíte, mala by vám presne sedieť. Nezáleží na tom, či je sexi čipkovaná alebo športová. Hlavné je, aby ste si vybrali vždy tú správnu veľkosť. Podprsenka, ktorá nedolieha, poskytuje prsiam priestor na nevítaný pohyb. Tým je vytváraný pokožke stres a vnútorné tkanivá tak ochabujú. Preto poriadne zmerajte, akú veľkosť naozaj potrebujete. Nespoliehajte sa na to, že svoju veľkosť predsa poznáte. Vekom môžu prsia meniť svoj tvar i objem, či už vplyvom vašej hmotnosti alebo napríklad hormonálnych zmien. Ak si samé neviete rady, v obchode vám s tým na požiadanie pomôžu a spoločne tak vyberiete tú správnu podprsenku pre vaše prsia aj na akúkoľvek príležitosť.


Mohlo by vás zaujať: Omladnite vďaka správnemu oblečeniu: Kreácie, ktoré vám uberú celé roky


2. Drastické diéty

Patríte medzi tie odvážne žienky, ktoré skúšajú každú možnú diétu, no pri žiadnom type stravovanie dlho nevydržia? Nuž, nemáme pre vás dobrú správu. Veľké výkyvy vašej telesnej hmotnosti sa odrážajú aj na pružnosti poprsia. Poznáte to, počas chudnutia sa akoby najskôr vytrácali kilá z pŕs a nie odtiaľ, odkiaľ by sme skutočne chceli. Počas priberania je nám zase útechou, že aspoň máme na hrudníku čo svetu ukázať. Toto kolísanie však spôsobuje, že sa pokožka naťahuje a opätovne sťahuje, čím kompenzuje úbytok alebo naopak vznik tukových buniek. Pri často opakovanom jojo efekte vás ovísajúce prsia neminú. Preto je aj odborníkmi odporúčané udržiavať si stabilnú váhu cvičením a zdravou stravou bez akýchkoľvek drastických hladoviek.

3. Fajčenie

O tom, že fajčenie škodí nášmu organizmu, nie je vôbec nutné diskutovať. Viete ale, že spôsobuje aj nepekne ovísajúce prsia už v skorom veku? Tento nepríjemný zlozvyk zapríčiňuje ubúdanie kolagénu a zhoršuje cirkuláciu krvi. A práve to stojí za stratou prirodzenej elasticity pokožky a má za následok aj ovisnuté prsia. Tak čo, zapálite si ešte?


Mohlo by vás zaujať: Podprsenka s kosticami: Takto môže ohrozovať vaše zdravie


4. Cvičenie bez extra opory

Je pravdou, že cvičením dokážeme spevniť celé telo, no pri nesprávnom pohybe môžeme uškodiť svojej kráse. Jednoznačne zle ovplyvňuje vzhľad pŕs ich poskakovanie počas aerobiku alebo behu. Pri niektorých pohyboch totiž dochádza k rozpadu kolagénu, ktorý je za elasticitu pokožky zodpovedný. Netvrdíme ale, že sa máte vyhýbať cvičeniu. Ale zabudnite na nosenie polorozpadnutej vyťahanej podprsenky, ktorá „je na cvičenie ešte dobrá“. Naopak, zainvestujte do dobrej športovej podprsenky, ktorá poriadne zafixuje prsia a bude vám naozaj sedieť. Niektoré obdarenejšie dámy dokonca uprednostňujú dve takéto podprsenky naraz.

5. Zlý postoj tela

Takisto nezabúdajte počas dňa na správny postoj a vzpriamenú chôdzu, je to dôležité nielen pre vašu chrbticu. Budete tak pôsobiť sebavedomejšie a príťažlivejšie. Zhrbené plecia vyvolávajú pocit, ako keby vás vaše vnady ťahali k zemi a na pohľad pôsobia ovisnuto, hoci také v skutočnosti byť vôbec nemusia. Takže dosť bolo schovávania, vystrite sa.


Mohlo by vás zaujať: 5 mýtov o rakovine prsníka: Čo je pravda a čo len výmysel?


6. Zábudlivosť pri starostlivosti

Zatiaľ čo zadok či stehná si veľa žien masíruje pravidelne, na prsia tak trochu zabúdame. Pritom aj táto časť nášho tela potrebuje starostlivosť. Ak vám na prsiach naozaj záleží, použite gél z aloe vera. Má prirodzené spevňujúce vlastnosti a obsahuje antioxidanty bojujúce proti voľným radikálom. Jemne ho krúživými pohybmi vmasírujte do poprsia a nechajte ešte ďalších 10 minút pôsobiť. Potom gél zmyte vlažnou až studenou vodou. Opakujte aspoň 4-5 krát do týždňa, kým nebudú výsledky zodpovedať vašim predstavám.

7. Návšteva solária či opaľovanie

Primerané opaľovanie je síce zdraviu prospešné, no pokožka pŕs sa jeho vplyvom príliš neteší. Dokáže sa totiž, tak ako krk či plecia, veľmi rýchlo opáliť. Pričastým vystavovaním poprsia slnečnému žiareniu či soláriu vznikajú vrásky oveľa skôr, ako by k nim došlo bez opaľovania. Takže so slnkom opatrne, hlavne mu nedovoľte, aby vám pokožku pŕs spálilo. Buď dekolt prikrývajte šatkou, alebo ho poctivo natierajte ochranným krémom.


Aké podprsenky najčastejšie nosíte vy? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.





Zdroj: thinkstockphotos.com, thinkstockphotos.com, Mária

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close