Vysnívaná postava v každom veku: Koľko a čoho jesť, aby ste ju mali aj vy?

chudnutie

freedigitalphotos.net

Snaha o štíhlu postavu prenasleduje mnohých ľudí takmer po celý život. Neraz ovplyvňuje naše zvyky, jedálniček aj pohybovú aktivitu. Chudnutie po sfúknutí 50 sviečok na torte sa však neraz stáva čoraz zložitejším a kilám sa dole akosi nechce. Ak vám na vašej línií záleží, netreba hádzať flintu do žita. Poradíme vám, ako sa dostať do formy aj v tomto veku!

Väčšina žien vo veku nad 50 rokov vyžaduje príjem 1000 až 1600 kalórií – spodná hranica platí pri drobnejších ženách, ktoré žijú sedavo a hýbu sa len málo, horná hranica sa týka aktívnych dám s ťažšou stavbou tela.


Mohlo by vás zaujať: Donášková diéta: Pomôže schudnúť aj vám?


Schudnite dlhodobo

Mnoho odborníkov na chudnutie vrátane tých v americkom Centre na kontrolu a prevenciu chorôb tvrdí, že s chudnutím to tiež nemožno prehánať. Ideálna strata je podľa nich pol kila až kilo za týždeň – to je úbytok na váhe, ktorý má šancu vám dlhodobo vydržať. Tvrdia tiež, že na dosiahnutie tohto cieľa musia ženy s nadváhou zväčša zredukovať svoj denný kalorický príjem o 500 a viac kalórií. Pre orientáciu, jeden BicMac od McDonalds má 510 kalórií, dve tyčinky Snickers majú asi 485 kalórií.

Od obezity k vysnívanej postave                                                                        

So zaujímavým a pomerne jednoduchým „chudnúcim“ výpočtom pre ženy nad 50 rokov prišla štúdia Washingtonskej univerzity. Obézne ženy by podľa neho mali prijímať asi 20 kalórií na každé kilo vysnívanej váhy. Ak teda chce schudnúť na váhu 60 kíl, mala by prijímať asi 1200 kalórií.


Mohlo by vás zaujať:  Ako schudnúť a nepribrať? Radia ľudia, ktorým sa to už podarilo


Čo si naservírovať?

Váš chudnúci jedálniček by mal vyzerať asi takto:

  • 1,5 šálky zeleniny
  • 1 šálka ovocia
  • Okolo 10 dkg potravín bohatých na proteíny (napríklad hydinové mäso,vaječné bielka)
  • Asi 10 dkg vlákniny (ovsené vločiky, orechy, rôzne zrná)
  • 2,5 šálky mliečnych produktov – jogurty, acidofilné mlieko, mlieko

Dôležité pri snahe o chudnutie je alternovanie tých menej zdravých potravín zdravšími. Čipsy či arašidové chrumky možno vymeniť napríklad za slnečnicové semiečka či orechy (nepražené a ideálne aj nesolené), namiesto čokolády siahnite po čerstvom ovocí (sušené je podstatne viac kalorické), slaninu vymeňte za diétnu šunku – a dôležité tiež je eliminovať sacharidy, teda chlieb a pečivo. Ak si ho musíte dopriať stavte na tmavý hutný chlieb, ktorý vás zasýti neraz už jedným krajcom – oproti trom krajcom bieleho nadýchaného chleba.


SÚŤAŽ: Poraďťe sa s čitateľmi a vyhrajte zájazd do kúpeľov či dobrú knihu


Čo piť?

Pri chudnutí treba veľký dôraz klásť nielen na jedlo, ale aj pitie. Dostatočné množstvo tekutín poháha v chudnúcom procese a nič nepokazíte, ak každý deň prijímete aspoň tri litre tekutín. Zabudnúť pritom treba na sýtené sladké vody a neškodný z hľadiska hnudnutia nie je ani džús – hoci aj ten čerstvý. Ak si ho doprajte, je všetko v poriadku, ale musíte ho považovať za jedlo (napríklad desiatu). Vylúčiť treba aj kupované štedro sladené ľadové čaje. Čo si teda dopriať?

  • Obyčajnú nesýtenú vodu – každý deň aspoň liter a pol
  • Čaje podporujúce chudnutie (bez cukru) – pu-erh, zelený čaj, rooibos, maté
  • Nesladenú domácu citronádu

Ako sa podarilo schudnúť vám? Sledujete svoj kalorický príjem? Podeľte sa o svoje skúsenosti s ostatnými čitateľmi v diskusii. 

Zdroj: freedigitalphotos.net, freedigitalphotos.net, Viera

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close