Schudnite konečne z brucha podľa vašich predstáv: Tentoraz sa vám to podarí

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto

Anketa

Chystáte sa chudnúť z brucha?

Formovanie brucha s nadmerným množstvom tuku nie je ničím jednoduchým

Zimné kabáty vystriedali krátke bundičky, voľné svetre zas obtiahnuté tričká. Vaša postava však v tesnom oblečení nevyzerá ako by mala a bruško viditeľne vykúka? Je najvyšší čas zhodiť z neho, pričom treba povedať, že formovanie tejto partie nie je nič jednoduché. Chce to trpezlivosť a sebazaprenie. Ako na to?


Škodlivý brušný tuk

Tukové vrstvy, ktoré sa nám vytvárajú na bruchu, sú omnoho nebezpečnejšie, ako tie v iných partiách. Pre ženy sú často problémovejšie stehná a zadok, páni sa však k tuku na bruchu dopracujú omnoho skôr ako ženy. No zatiaľ čo pri stehnách a zadočku ide len o podkožný tuk, pri tuku v brušnej dutine ide o vážnejší problém. Tento tuk totiž obrastá vnútorné orgány, zhoršuje ich fungovanie a okrem toho všetkého aj produkuje škodlivé látky, prispieva ku vzniku trombózy a zhoršeniu funkcie celkového metabolizmu.

Ako sa ho zbaviť?

Všetko závisí od stavu, v akom váš brušný tuk je. Ak je vaše brucho ešte malé, zbavíte sa ho ľahšie, no ak si preň už len s problémami zaviažete šnúrky na topánkach, vedzte, že to ľahké nebude. Nečakajte, že sa ho zbavíte iba diétou alebo striktným cvičením. Skombinovať musíte obidve metódy a musíte byť naozaj zásadoví.


Mohlo by vás zaujímať: Schudnite z brucha aj iných partií: Stačí dodržať niekoľko jednoduchých zásad


Aký pohyb je vhodný pre brucho?

Pri chudnutí z brucha platí jedna zásada, ktorá platí pri chudnutí všobecne – treba viac tuku spáliť, ako prijať!

  • Pohyb je to pravé: Brušné partie dobre formuje pohybová aktivita - najmä plávanie, bicyklovanie a beh
  • Cvik 1: Sadnite si, pokrčte nohy a nechajte ich vo vzduchu. Musíte udržať rovnováhu. Rukami tlačte do kolien, budete cítiť, ako vám vibruje brucho. Vydržte aspoň minútu, uvoľnite a opakujte podľa vašich možností. Postupne by ste mali zvládať viac a viac opakovaní. Tento cvik dá poriadne zabrať, no je o to účinnejší
  • Cvik 2: Seďte s pokrčenými nohami vo vzduchu, tak ako pri prvom cviku, zároveň púšťajte chrbát aj nohy od seba, aby ste udržali rovnováhu, no nie až do ľahu. Opakujte aspoň 20 krát
  • Cvik 3: Otočte sa bruchom dole a držte sa na zemi len na prstoch nôh a predlaktiach. Spevnite brucho aj celé telo a vydržte aspoň minútu

Čo áno a čo nie?

  • pri chudnutí z brucha zabudnite na – údeniny, tučné mäso, vyprážané a fastfoodové jedlá, bravčovú masť, chlieb a pečivo z bielej múky, sladkosti, múčniky, sladké dezerty a jedlá
  • naopak doprajte si – ovocie, najmä to, ktoré pomáha spaľovať tuky – ananás, grepy, citróny, pomaranče, mandarínky, višne, množstvo zeleniny, chilli, strukoviny, jablká, mliečne výrobky, najmä s obsahom probiotík a množstvo vody. Vhodné sú tiež vajcia, kuracie prsia, ryby, ktoré je vhodné prestriedať s hovädzím mäsom. Dať si môžete aj tmavú čokoládu, či zelený čaj

Mohlo by vás zaujímať: Zbavte sa konečne tuku na bruchu: Naservírujte si týchto osem potravín


Probiotiká sú účinné – pre ženy

Toto tvrdenie preukázala jedna z nedávnych štúdií, ktorú vykonali na jednej z britských univerzít. Výskum viedol profesor Tremblay a jej výsledky boli publikované v uznávanom Britskom žurnále výživy. Profesor s jeho tímom sa pokúšali zistiť, či dokážu byť probiotiká účinné v chudnutí. Do výskumu preto zapojili 125 obéznych mužov a žien, ktorých sledovali počas nasledujúcich 24 týždňov.

Že sa črevná flóra u ľudí s nadváhou a chudých ľudí líši, sa dokázalo už dávnejšie. Táto štúdia sa však snažila zistiť, či dokáže konzumácia probiotík vyrovnať črevnú flóru v prospech baktérií podporujúcich proces chudnutia. Skúmaní ľudia držali 12 týždňov diétu a ďalších 12 týždňov si ju mali následne udržať. Počas celej doby konzumovala jedna skupina 2 kapsule probiotík a druhá skupina dostávala len placebo, o čom ani jedna zo skupín nevedela. Vedci zistili, že ženy, ktoré užívali probiotiká, schudli dvojnásobne viac ako tie, ktoré ich neužívali. Medzi mužmi rozdiel v skupinách nepozorovali.


Snažíte sa zhodiť tuk z brucha? Ktoré účinné tipy by ste odporučili ostatným čitateľom? Napíšte v diskusii.

Zdielať na Facebooku

Diskusia (8)

  • 17773 01.02.2017, 16:37

    Tabletky na chudnutie - https://tinyurl.com/hosjl64 ja berеm uz Zelená kava viac ako mesiac…schudlа som viac ako 7 kg.

  • Richard 13.05.2016, 19:24

    preco vsetky tie najchutnejsie potraviny su nezdrave a naopak???

  • pepek 07.10.2014, 22:21

    Príjem a výdaj kalorií nepustí a je viacmenej jasný. Nežrát po 19:00, denne intenzívna telesná aktivita na pol hodinu a je to.

  • Maja 16.07.2014, 18:32

    Ak ma niekto len trosku problemovu chrbticu, ten cvik s nohami vo vzduchu je hotova katastrofa! A ak ma niekto take brucho, ze si nezaviaze rovno snurky na topankach,tiez! Ja osobne radim pre takto tucnych: ak mözete, chodte, chodte a to co najryhlejsie a vecer nejedzte ozaj nic, pite len vodu! Az ked trocha schudnete, zacnite s brusakmi, ale nohy vo vzduchu, to dokazete tak za rok driny, vazeni, ak ste necvicili predtym a to poriadne! Najlepsie su dviky pre zaciatocnikov od Arnieho Schwarzenegera (pisal to pre zeny v domacnosti). Drzim palce, mne sa zu nechce cvicit ani chudnut, lebo som to cely zivot robila. Uz som stara a tak drzim palce ostatnym.

  • Petra 03.06.2014, 22:58

    Nejako veru treba zacat, aj mala uprava stravy a zopar cvikov, ale pravidelne, nas mozu nastartovat

  • pipka 22.05.2014, 22:28

    ahoj Tibik. nie sediet vo vzduchu s pokrcenymi nohami, ale sediet s pokrcenymi nohami vo vzduchu....tie nohy maju byt vo vzduchu.

  • Tibor 22.05.2014, 21:11

    Pri cviku 2 mi prosím vysvetlite, ako mam sedieť vo vzduchu s pokrčenými nohami a ako mám potom od seba pustiť nohy a chrbát???? Nejak mi to stále nie je jasné

  • Mato 22.05.2014, 20:25

    Blbosti, velmi zalezi ako kto bicykluje, ako plava, Kolko a kedy zerie.

1

Pridať komentár