Pomáha pri rakovine, cukrovke aj chudnutí: Skúsite alkalickú stravu aj vy?

zelenina

photl.com

To, ako sa cítime a či trpíme nadváhou, nezávisí len od množstva prijatých kalórií a športových aktivít. Do veľkej miery na náš organizmus vplýva aj zloženie stravy – pomer cukrov, tukov a bielkovín, glykemický index potravín a podobne. V poslednom čase sa čoraz väčšia pozornosť upriamuje na pH nášho vnútorného prostredia. Ak je totiž telo prekyslené, lepia sa naň choroby a žiadne diéty nezaberajú. Aké účinky teda môžeme očakávať od zásaditej stravy a ako by na našom tanieri mala vyzerať?

Na vine sú odpadové kyseliny

Sme to, čo jeme – aj týmto výstižným úslovím by sa dal charakterizovať metabolizmus, ktorému podlieha všetko, čo do tráviaceho traktu prijmeme. Ak sa v ňom nahromadia odpadové kyseliny, organizmus sa ich snaží vylúčiť potením, močením, dýchaním aj stolicou. Ak je ich ale priveľa, ľahko sa môže stať, že kyseliny sú z hrubého čreva naspäť vstrebávané do krvného obehu a odtiaľ do tkanív. Prekyslený organizmus sa následne podpisuje pod najrôznejšie zdravotné problémy, medzi ktoré patrí únava, malátnosť, fyzická nepohoda a márny súboj s ručičkou váhy.


Mohlo by vás zaujímať: Máte časté zdravotné problémy? Príčinou môže byť prekyslenie organizmu!


Zásaditá strava prináša úľavu

Konzumácia potraviny, ktoré sa radia do skupiny alkalických by sa v prenesenom zmysle slova dali považovať aj za istú formu detoxikačnej kúry. Podľa dostupných zdrojov tento typ stravovanie pomáha riešiť nasledovné ťažkosti:

  • žalúdočné vredy
  • sklerózu multiplex
  • reumu
  • alergie
  • astmu
  • migrény
  • akné
  • vypadávanie vlasov, oslabené nechty
  • bolesti kĺbov a dnu

Zlepšenie zdravotného stavu vplyvom alakalickej stravy zatiaľ nebolo vedecky podložené, preto táto oblasť zatiaľ spadá pod takpovediac ľudové liečiteľstvo. Existujú však svedectvá, podľa ktorých zásadité potraviny dokážu pomôcť aj v boji so zákernou rakovinou a cukrovkou.

Zlaté pravidlá alkalickej stravy

Aby sme si zachovali dobré zdravie, prípadne dosiahli ozdravujúci efekt a zhodili zopár tukových vankúšov, nemusíme sa hneď vzdávať všetkých potravín, ktoré v našom tele spôsobujú hromadenie kyselín. Treba sa však snažiť stravu vyvážiť tak, aby zásadité prvky tvorili aspoň tri štvrtiny. K tomu nám môže dopomôcť nasledovný postup:

1. Každú hodinu je potrebné vypiť pohár alkalickej vody. Tú si môžeme pripraviť tak, že ju necháme prejsť filtračnou kanvicou a pridáme do nej primerané množstvo sódy bikarbóny (na 1 pohár stačí pol lyžičky).

2. Vyhýbať sa treba živočíšnym bielkovinám, medzi ktoré patrí mäso (hlavne červené), mliečne výrobky a syry, vajíčka. Namiesto nich si radšej doprajme rybu.

3. Ku každej porcii zjesť dostatočné množstvo zeleniny.

4. Zeleninu konzumovať aj namiesto večere – hlavným jedlom dňa, ktoré najviac zasýti, sa stáva obed.

5. Z jedálneho lístka vyškrtnúť kávu, alkohol, energetické nápoje, sladené vody, džúsy.

6. Snažiť sa kupovať výrobky s čo najnižším obsahom emulgátorov a umelých prísad.

7. Dopriať si pohyb každý deň aspoň pol hodinu.

8. Obklopiť sa príjemne naladenými ľuďmi a zachovať si pozitívne myslenie.


Mohlo by vás zaujímať: Objavte čínske zázraky: Nakopnite imunitu a zhadzujte kilá vo východnom štýle


Ktoré potraviny sú tabu a ktoré nie?

Aby sme acidobázickú rovnováhu dosiahli čo najjednoduchšie, je vhodné dôkladne si naštudovať, ako jednotlivé zložky stravy na náš organizmus vplývajú. Ako to už býva, tie najmenej vhodné potraviny sú tie, ktoré máme najradšej – mäso, biele pečivo a všetko, čo je vyrobené z bielej múky, cukor (okrem medu), z ovocia predovšetkým čučoriedky, brusnice a slivky. Vyberať by sme mali hlavne zeleninu a:

  • ovocie – oázou zdravia sú citróny, limetky, mandarínky, pomaranče a grapefruity, ďalej jablká, granátové jablká, hrušky,  hrozno, egreše, čerešne, jahody, maliny, mango, marhule, broskyne, papája, mango, melón (ideálne žltý), kivi, figy, ďatle aj banány, ale iba zrelé
  • strukoviny – čerstvý hrach, čerstvá limská fazuľa, sójové produkty
  • oleje – všetky druhy „zdravých“ olejov (repkový, slnečnicový sezamový, olivový, mandľový, ricínový, kokosový, avokádový) – lisované za studena
  • oriešky – pečené gaštany, píniové oriešky, mandle, kokosový orech

Nie je to až také nepredstaviteľné

Zdá sa vám, že okrem ovocia a zeleniny by ste počas alkalického stravovania vlastne ani nič iné nekonzumovali? Opak je pravdou – dopriať si môžete aj kuracie prsia, zemiaky v šupke (olúpané vytvárajú kyslosť), či hnedú ryžu, rizoto, zapekanú brokolicu, tofu a podobne. Občas si jedlá môžete dochutiť syrom alebo jemne zahustiť štipkou múky. Dôležité je, aby zásadité potraviny boli v značnej prevahe.


Máte skúsenosti s alkalickou stravou? Pomohla vám pri riešení zdravotných problémov? Podeľte sa o svoj názor s ostatnými čitateľmi v diskusii.

Zdroj: photl.com, photl.com, Emma

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close